Full funnel succesverhaal: meer met minder voor Bruynzeel Keukens

Specialisaties in deze case
  • +81,87% Marketing Efficiency Ratio

  • +10,53% meer marktaandeel

  • +24,69% lokaal marktaandeel

Met 24 fysieke winkels door heel Nederland is Bruynzeel Keukens één van de bekendste keukenmerken. Al 125 jaar levert de keukenspecialist keukens die in Nederland zijn gefabriceerd, aan consumenten en bedrijven.

 

“Er is de mogelijkheid om snel te schakelen en er is veel kennis en ervaring op gebied van online marketing.” – Marjella, Marketeer bij Bruynzeel keukens

 

De uitdaging

Bruynzeel Keukens staat voor een uitdagende missie: meer keukens verkopen met een flink lager mediabudget dan concurrenten. En dat in een dalende markt. 

Hoe kan het merk zich onderscheiden en groeien door slimme budgetverdeling en sterke merkpositionering?

De route naar resultaat

De strategie is gericht op het efficiënt inzetten van verschillende kanalen, gebaseerd op onze Marketing Mix Modeling. De hele klantreis nemen we onder de loep.

Door onze sterke Google Analytics & SEO-analyse werden de belangrijkste touchpoints duidelijk. Ook kwamen we zo tot nauwkeurige doelgroepsegmentatie.

Door de slimme inzet van AI, Hunch en Channable creëren we creatieve, dynamische campagnes. We zoomen uit, en zoomen in op de belangrijkste onderdelen per fase. Zo maken we maximale impact in een uitdagende markt. In elke fase van de klantreis.

  • Optimalisatie van mediabudget over verschillende kanalen, gebaseerd op een grondige analyse van historische data.
  • Gerichte campagnes voor specifieke generaties, met aandacht voor hun unieke voorkeuren en belangrijkste touchpoints.
  • Implementatie van het 3H-model voor campagnes, met nadruk op zowel merkbekendheid als het vastleggen van bestaande vraag.
  • +81,87% Marketing Efficiency Ratio

  • +10,53% meer marktaandeel

  • +24,69% lokaal marktaandeel

Dit wil ik ook!