-
129% toename in CTR
-
-38% in CPC
-
+186% in betrokkenheidsratio
Vogel’s is een groot bedrijf dat al 50 jaar lang wereldwijd marktleider is in TV-muurbeugels van de allerhoogste kwaliteit. Toch is de kans groot dat je nog nooit van hen hebt gehoord. Zonder dat je het weet, heb je waarschijnlijk wél een Vogel’s TV-muurbeugel aan je muur hangen.
De uitdaging
Minder vraag, meer (en goedkopere) concurrentie… TV-muurbeugels blijken een minder hoge prioriteit voor consumenten. Tegelijkertijd zijn Vogel’s producten door de hoge grondstofprijzen duurder geworden. Hoe zorg je er dan tóch voor dat je TV-beugels blijft verkopen? Dat vraagt om een knap staaltje zichtbaarheid voor een – over het algemeen – onzichtbaar product.
De route naar resultaat
Minder vraag naar TV-beugels en concurrentie die gemiddeld goedkoper is dan Vogel’s. Hoe ga je dan groeien in marktaandeel? Met minimaal brandingbudget kiezen we voor de meest grote en interessante afzetmarkt: Duitsland heeft potentie.
De creativiteit van je advertenties bepaalt het succes van je campagnes. Onze visuals speelden in op actuele TV-programma’s, series en films, gecombineerd met een grapje en het gemak van een TV-beugel.
We segmenteren de doelgroep in 3 leeftijdscategorieën. Alle drie de segmenten hebben ander kijkgedrag, dus gebruiken we verschillende TV programma’s.
Vervolgens voegden we ChatGPT toe aan het script, met de instructie om deze data te categoriseren en op te schonen. Zo achterhaalden we per programma, het overheersende geslacht en de gemiddelde leeftijd van de kijker.
En ook het kijkgedrag van de jonge doelgroep hielp op weg naar relevantie en aandacht.
De resultaten voor Vogel’s verdienen een plekje op TV. Deze case laat zien dat je met creativiteit en innovatie groot succes kunt boeken in een uitdagende markt.