Bij Nespresso geniet je niet zomaar van koffie. Het gaat om een compleet verwenmoment. Met hun premium koffiecapsules en -machines heb je altijd de perfecte kop koffie, altijd en overal. Nespresso staat voor gemak, kwaliteit en luxe, inclusief een positieve impact op milieu en maatschappij. Zo profiteer jij elke dag van ultieme koffiemomenten.
De uitdaging
Prijsbewuste consumenten overwegen steeds vaker goedkopere, alternatieve koffiecups…

Ondanks dat loyale klanten graag profiteren van Nespresso’s luxe en exclusiviteit, ontstaat een belangrijke vraag.
Weerspiegelt de website onvoldoende die premium beleving? En dreigt zo omzet verloren te gaan? De data geeft kort & bondig antwoord: ja.

Het is tijd om via de website de prijs-kwaliteitperceptie te versterken, zodat consumenten blijvend de waarde van Nespresso ervaren. En dat niet alleen, ook creëren we de perfecte blend in een competitieve markt!
Pak je kop koffie er maar bij en leer meer van onze iteratieve CRO strategie.
De route naar resultaat
In deze strategie staat iteratie dus centraal. Dat betekent dat we vanuit kleinere experimenten steeds in een diepere laag opnieuw A/B testen om tot het beste resultaat te komen.
Daarom lag onze basis constant in analyses van het gebruikersgedrag én de inzichten uit A/B testen omzetten naar concrete ontwerpen. Van productkaarten, waardepropositiebanners tot add-to-cart en mini cart optimalisaties, you name it. Want kleine iteraties zorgen uiteindelijk voor de grootste impact.



Het resultaat? Een website die de merkbeleving perfect weerspiegelt, de prijs-kwaliteitperceptie bevestigt en de klantreis optimaliseert.
Dat verdient een iconische kop koffie met zijdezachte crema.
Impact samengevat
- Gefaseerde iteratie: Continu verbeteren van de website door diepgaande A/B-testen en gedragsanalyse.
- Premium merkbeleving versterken: Optimaliseren van productkaarten en waardepropositie om de luxe en kwaliteit van Nespresso te benadrukken.
- Verbeterde conversie-elementen: Vergroten en optimaliseren van het add-to-cart en mini cart om de klantreis te versnellen en de conversie te verhogen.