-
+216% meer moodboards ingevuld
-
+38% meer keukenverkopen
-
ROI van 38 op personalisatie
Winnaar Dutch Search Awards 2022
Beste gebruik van personalisatie
De keuken is het middelpunt van elk huishouden. Al meer dan 80 jaar maakt Bruynzeel het dagelijkse leven in én om de keuken makkelijker. Met 25 fysieke winkels door het hele land is het bedrijf een grote speler in de markt.
“Er is de mogelijkheid om snel te schakelen en er is veel kennis en ervaring op gebied van online marketing.” – Marjella, Marketeer bij Bruynzeel keukens
De uitdaging
Het kopen van een nieuwe keuken is complex. Het bepalen van cruciale touchpoints en het personaliseren van de klantreis is uitdagend. Hoe kan Bruynzeel meer primaire conversies genereren door middel van personalisatie en de first party contactenlijst vergroten?
De route naar resultaat
Met BlueConic is een scoring listener ingesteld, gekoppeld aan keukenstijlen. Bezoekers zonder aangevraagd inspiratieboek kregen een stijl-specifieke pop-up met een afbeelding en verwijzing naar het boek. Voor de social ads op Facebook/Instagram en Pinterest zijn doelgroepen gecreëerd gebaseerd op keukenstijlprofielen.
Uitkomsten
De aanvragen voor het inspiratieboek stegen van 3370 naar 3460. Dat is een toename van 2,7%. De hoeveelheid moodboards die werden ingevuld steeg met 216%, oftewel 928 extra moodboards.
Naast de verhoogde conversies, zijn er in totaal ook 23% meer profielen gekoppeld aan een keukenstijl.
De hoeveelheid keukenaankopen nam toe met 38%. Als we rekening houden met de kosten die gemaakt zijn, halen we door de extra verkopen een ROI van 38.