-
+600K extra omzet uit Google Ads
-
+69,3% POAS uit campagnes
-
+42,9% Hero vestigingen & -21,7% Zombie vestigingen
Kwalitaria: dé plek waar snacken niet alleen lekker maar ook leuk is. Voor iedereen, van de carnivoren tot de veggies en de flexers.
Met meer dan 130 Nederlandse vestigingen wilt Kwalitaria naar 60% CO2-vermindering tegen 2030. Hoe? Door vegetarische, lokale opties, dierenwelzijn, minder verspilling en verpakking.
”Prettig samenwerken, goede resultaten!” – Martijn Boone, Marketing & Sales Manager bij Food Franchise Company (Kwalitaria)
Uitdagingen die op de loer liggen? Het managen van franchisenemers en het verhogen van online winst, terwijl alle vestigingen gelijke marketingkansen krijgen.
De uitdaging
Ondanks de dalende koopkracht, streeft Kwalitaria naar 10% online omzetgroei in 2023, met een gelijkmatige verdeling over alle locaties. Belangrijk is het converteren van klanten op platforms, zoals Thuisbezorgd en Uber Eats, naar eigen websitebezoekers.
De route naar resultaat
Onze aanpak voor groei bevatte maatwerkstrategieën voor elke vestiging, gebaseerd op een unieke ‘fastfood-avengers-matrix’. Deze matrix is onderverdeeld in hero’s (hoge winst, hoog zoekvolume), sidekicks (hoge winst, laag zoekvolume), villains (lage winst, hoog zoekvolume) en zombies (lage winst, laag zoekvolume).
Elke groep krijgt zijn eigen strategie om het smaakvolle succes te behalen. Dit zorgde voor gepersonaliseerde campagnes en optimalisaties. En dat advertentiebudgetten worden beheerd, zoals een kok zijn keuken beheert: efficiënt en zorgvuldig.
- Meten van omzet en verkeer per vestiging om winstgevendheid in kaart te brengen.
- Ontwikkeling van een ‘fastfood-avengers-matrix’ voor gerichte strategieën per vestigingstype.
- Implementatie van dynamische Google Ads- en Meta-campagnes via Channable en Hunch, afgestemd op unieke vestigingsbehoeften.