-
Diepere inzichten in je klantreis
-
Duidelijkheid in waardevolle touchpoints naar conversie
-
Slimme verdeling in het marketingbudget
Wil jij als particulier geld lenen om jouw dromen waar te maken, zonder tussenkomst van derde partijen, een adviseur of andere belanghebbenden? Directa.nl staat bekend als dé betrouwbare kredietverstrekker bij wie verantwoord lenen een kernwaarde is.
‘’Heel interessant om te zien waar onze klanten nu echt vandaan komen!’’ – Mark van der Heijden
De uitdaging
Directa zet op dit moment veel marketingbudget in binnen Google Ads. Dit kost maandelijks veel geld, omdat ze adverteren op leningen. En dat niet alleen: binnen deze branche is veel concurrentie en de CPC’s zijn erg hoog. Ook ontbrak het inzicht in welke kanalen het best converteren. Want leads worden niet altijd direct klant. Tijd om inzicht en overzicht te creëren.
De route naar resultaat
Met de Dark Funnel optimalisatie binnen de website van Directa onstaat er een heel duidelijk beeld van de totale klantreis. Hoe?
Bij het verzenden van het formulier wordt een timestamp en Google ClientID meegestuurd.
- Deze meegestuurde informatie koppelden we in Google BigQuery.
- Om een correctiefactor te creëren, zijn de inzichten vanuit Google Analytics 4 afgezet tegen de Dark Funnel analyse.
Wat bleek? De daadwerkelijke kanalen waren niet altijd bekend, zoals vergelijkingssites of aanbevolen door vrienden/familie of collega’s.
Directa.nl weet nu door deze Dark Funnel analyse veel beter te bepalen hoe ze slim marketingbudgetten verdelen over alle verschillende kanalen. Voor nu, maar ook op de langere termijn.