-
+92,5% stijging in CR% Criteo
-
+72,4 opbrengst uit Social Media
-
90,1% toename Share of Search
Winnaar Dutch Search Awards 2022
De uitdaging
Essenza Home verkoopt luxe interieur en lifestyle producten. Hoe dit merk groot is geworden? Met hun heerlijk zachte dekbedovertrekken.
Hoe meer content er over je bedrijf wordt getoond, hoe beter. Toch? Nou, dat is niet altijd het geval. Een grote hoeveelheid vertoningen kan erg ‘in-your-face’ overkomen.
Voor Essenza willen we dit voorkomen. Hoe? Door haar retargeting-campagnes om te toveren tot iets wat wel bij het luxe merk aansluit. En bij de branding, want ook deze is rustig, ingetogen en luxueus.
Het grote doel voor het merk was het realiseren van een passende retargeting-campagne. De focus moest niet alleen liggen op het resultaat, maar ook op de branding.
De route naar resultaat
In de retargeting-fase hielden we oog op het merk. We maakten gebruik van Bannerwise en Channable. Door deze kanalen te combineren, konden we de social media kanalen Facebook, Instagram, Pinterest en Criteo optimaal inzetten.
In de driehoek Bannerwise, Criteo en Fingerspitz hebben we een wereldprimeur te pakken. We zijn namelijk de allereerste adverteerders ooit met custom dynamische creatives op Criteo.
In Bannerwise is een master template gecreëerd. Zo konden we voor de social media kanalen van Essenza dynamische branded banners maken.
Via social media zijn we gaan A/B testen. Daarbij hebben we een light en dark catalogi tegenover de traditionele catalogi gezet. Hetzelfde gebeurde in Criteo tegenover de standaard banners.
Wat bleek? De banners werden niet gelijkmatig uitgeserveerd: Criteo toonde hun eigen banners meer dan de geoptimaliseerde. Daarom werden de banners van Criteo tijdelijk gepauzeerd. Dit pakte goed uit, want de Cost of Sales bleef stabiel.
Uitkomsten
Het resultaat? Een stijging van +92,5% in het conversiepercentage op Criteo, gemeten over de hele testperiode. Dat was niet de enige flinke stijging uit deze test. Ook de opbrengst vanuit social media is enorm gestegen, namelijk met +72,4%.
De Share of Search (SOS) is dankzij de retargeting campagne sterker neergezet. Waar dat uit blijkt? Door een toename van 90,1%.