-
+7,74% stijging in conversieratio
-
+1,62% stijging in orderwaardes
-
+4,94% meer toegevoegde producten aan winkelwagen
De uitdaging
Nespresso levert de hoogste kwaliteit koffie en innovatieve machines. Met duurzaamheidsinitiatieven, zoals capsule-recycling en eerlijke koffieteelt, streeft Nespresso naar perfectie in elk kopje koffie. Overal ter wereld, met respect voor mens en milieu.
Het doel was om het conversieratio en de gemiddelde orderwaarde (AOV) van Nespresso te verhogen.
We wilden gebruikers makkelijker door de website laten navigeren. Zo stimuleren we meer productaankopen. De uitdaging was om de breadcrumb meer opvallend en gebruiksvriendelijk te maken
“We werken al langere tijd samen met Fingerspitz, voor zowel CRO en SEO en zijn erg tevreden over deze samenwerking. Het is een professionele partij met veel kennis die altijd bereid is om te helpen bij diverse vraagstukken en waarmee je direct kunt schakelen!” – Charlotte Gosewehr, Digital Retention Manager bij NestlĂ© Nespresso
De route naar resultaat
Om de conversieratio en gemiddelde orderwaarde een boost te geven, lag de focus op het optimaliseren van de breadcrumb op de website. Hoe? Op basis van A/B testen hebben we:
- De breadcrumb verfijnd en verbeterd
- Om de breadcrumb vervolgens opvallend en sticky te maken
Om zeker te zijn van de effectiviteit, hebben we de vernieuwde breadcrumb weer gemeten via A/B testen.