Marktonderzoek

Ontdek je snelste route naar succes met marktonderzoek

Geen onderbuikgevoel meer. Fingerspitz is jouw partner in marktonderzoek wanneer:

  • Je inzicht wilt in wat jouw klanten denken, willen, en nodig hebben.
  • Je scherpe data zoekt.
  • Je keuzes wilt maken op basis van feiten.

Loop je vast in vage inzichten en trage data uit je marktonderzoek?

Marktonderzoek geeft richting, maar zonder de juiste aanpak blijf je hangen in algemene data en verouderde rapporten. Hierdoor mis je kansen om snel in te spelen op veranderingen. Herkenbaar?

  • Algemene data zonder concrete antwoorden, waardoor strategische keuzes vaag blijven.
  • Verouderde inzichten door lange doorlooptijden, wat je reactietijd beperkt.
  • Gebrek aan actiegerichte handvatten, wat snelle bijsturing belemmert.

Fingerspitz levert marktonderzoek dat je meteen toepast in je strategie. Krachtige inzichten die je plannen scherper én toekomstbestendig maken

Hoe je inzicht krijgt in succesvolle vervolgacties 

Jouw doelstellingen en je vraagstuk zijn ons vertrekpunt. Customer journey of product-market fit onderzoek zijn o.a. bekend terrein voor ons. Maar we bewegen mee met jouw situatie en verwerken je gewenste vragen. Zo komen we tot een op maat gemaakt plan. Met de perfecte mix aan onderzoeksmethoden voor jouw bedrijf.

We gebruiken drie manieren:

  • Interviews: om onderliggende doelen en motivaties te achterhalen, met de focus op hoe en waarom.
  • Online vragenlijsten: om een grotere doelgroep te onderzoeken met generaliseerbare resultaten.
  • Deskresearch: om snel de markt en je doelgroep in kaart te brengen. 

En zo ontdekken we hoe jouw bedrijf het snelste maximale resultaten boekt:

Waarom klanten met ons werken?

Proactief en eerlijk advies

We zetten het belang van jouw organisatie voorop.

  • Gemiddeld beoordelen onze klanten ons met een 9,6.
  • Begeleiding van ervaren experts op het gebied van e-commerce, business-to-business of direct-to-consumer business.
  • 50 collega’s werken keihard voor jouw performance. 

Allesomvattende groeiformule

Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus.

  • We doen alles wat nodig is om jouw doel te behalen…
  • Van strategie naar online marketing. Tot data, creativiteit & technologie.
  • We werken volgens een hypothese-gedreven groeistrategie.
  • Dat betekent veel experimenteren en streven naar 1% groei iedere dag.

Samen continu verbeteren

We blijven experimenteren, leren en implementeren.

  • Verliezers zien problemen, winnaars zien kansen.
  • We zijn creatief op eigen initiatief.
  • We winnen nationale en internationale vakprijzen.
  • Dutch Search Awards, Global Search Awards, Conversion Elite en Dutch CRO Awards.

Onze marktonderzoeken leiden tot langdurige en award-winnende samenwerkingen. Bekijk onze prijzenkast.

Gratis analyse?

Vraag een gratis analyse aan en ontdek hoe we je kunnen helpen:

  • Identificeer verbeterpunten met data-gedreven inzichten.
  • Ontgrendel verbogen potentieel in je digitale marketingstrategie.
  • Ontvang praktische aanbevelingen gericht op het maximaliseren van de ROI.



Wanneer moet je niet bij ons zijn?

  • Als je liever geen feedback ontvangt
  • Je direct wilt starten zonder onderzoek – wij werken datagedreven!
  • Als je niet handelt naar je ambities
  • Je eigenlijk niet wil groeien en het stiekem wel prima vindt zo
  • Een strategisch boekwerk wil zo dik als ’n Charles Dickens. Wij werken pragmatisch.

Wat wil je vandaag doen?

1. Jullie inschakelen als marktonderzoekers

Ben je benieuwd wat onze marktonderzoekers voor je kunnen betekenen? Plan een eerste (telefonische) kennismaking in en we komen er zo achter!

2. Meer weten over jullie aanpak

Het is ons doel om samen met onze klanten iedere dag 1% te groeien. Aan de hand van datagedreven inzichten, verrassende ideeën en slimme experimenten. Lees hier meer over Growth Marketing. Of word lid van onze Growth Lab community. En vergeet niet onze Growth Marketing Cursus!

3. Gewoon contact opnemen

Heb je een vraag over iets anders? Bel ons op 076-7630600 of stuur een berichtje via onze cases.