Video transcript
Display is en blijft een onwijs belangrijk marketingkanaal. Het is dé manier om naamsbekendheid te genereren onder de juiste doelgroep. Maar er zijn veel platformen en targetingopties waar je uit moet kiezen.
Wij hebben twee verschillende aanpakken naast elkaar getest, en zagen één duidelijke winnaar: bijna een miljoen meer views en ook meer clicks, tegen lagere kosten!
Als je Display inzet, wil je meer awareness genereren. Voor Bastiaansen Modestad was dat hét doel van hun Fashion Favorieten Festijn, een drie weken durende campagne waar zoveel mogelijk mensen uit de omgeving naartoe moeten komen om nieuwe kleding te shoppen.
Om iedereen op te trommelen naar de winkel te komen, hebben we twee Display platformen getest: Adform, en het Google Display Netwerk. In Adform hebben we hyperlocal targeting ingezet, maar in het Google Display Netwerk zijn we nog een stap verder gegaan door ook op interesses te targeten, in combinatie met locatie. Dit zijn de resultaten.
Het doorklikpercentage van Adform lag bijna twee keer zo hoog. Maar voor een awareness campagne is clicks bij lange na niet het belangrijkste: het gaat namelijk om impressies.
Met het Google Display Netwerk bereikten we bijna een miljoen meer mensen, dankzij de inzet van interessecategorieën. Daarmee genereerden we tóch nog meer klikken. En, het belangrijkste van allemaal: de totale campagne was véél goedkoper: de kosten waren 33% lager dan bij de Adform-campagne!
Conclusie: het Display Netwerk van Google mag dan wel een lagere CTR hebben, je krijgt véél meer impressies voor véél minder geld. Voor dit soort campagnes is dat het absolute hoofddoel. Missie geslaagd, dus.