Wat zijn ad customizers?
Ad customizers is gericht op adverteerders die veel producten hebben, denk hierbij aan webshops. Het maken van specifieke advertenties voor elk product is nu nog een tijdrovend proces. Met ad customizers kun je grote aantallen advertenties maken op een snelle en gebruiksvriendelijke manier, waarbij bepaalde specificaties, zoals de prijs, automatisch kunnen worden gewijzigd. Dit bespaart je uiteindelijk veel tijd en zorgt voor relevantere en specifiekere advertenties.
Hoe werkt het?
Ad customizers gebruikt dynamische informatie van bedrijven om daarmee relevante advertenties te kunnen inrichten. Om hiermee aan de slag te kunnen zet je gegevens, zoals producten, prijzen of de timing van aanbiedingen, in een spreadsheet. Daarnaast vul je bij deze gegevens in op welke campagnes, advertentiegroepen en zoekwoorden ze van toepassing zijn. Deze informatie upload je vervolgens in je ‘Gedeelde bibliotheek’ onder ‘Bedrijfsgegevens’ van AdWords. In eerste instantie zal het veel tijd kosten om het CSV bestand te vullen, maar daarna zal het veel opleveren.
Voordelen van ad customizers
Er zijn verschillende manieren om ad customizers op een effectieve manier in te zetten. De voordelen én voorbeelden zie je hieronder:
Advertentie met honderden variaties:
Bijvoorbeeld als je verschillende formaten van producten verkoopt voor verschillende prijzen. Je hoeft slechts één basis advertentie te maken, en kan hierbij dynamisch verschillende formaten en prijzen laten inladen, afhankelijk van het formaat waar je doelgroep op zoekt.
Automatisch aftellen:
Je kunt aangeven hoe lang een promotie of uitverkoop nog geldt, in real-time. Via ad customizers kun je aftellen naar een bepaalde datum of een bepaald tijdstip. Dit betekent dat je niet steeds je advertenties aan hoeft te passen, maar dat je automatisch kunt aangeven wanneer de promotie eindigt. Handig als je regelmatig uitverkoop hebt of gebruikmaakt van andere acties!
Efficiënter & tijdbesparend:
Met het gebruik van ad customizers ben je minder tijd kwijt aan de ontwikkeling van advertentieteksten en het opnieuw indienen van advertenties, aangezien AdWords automatisch relevante advertenties creëert.
Kortom: Met ad customizers bespaar je als adverteerder tijd, terwijl meer up-to-date en relevantere advertenties het gevolg zijn. Dit zorgt voor een betere gebruikerservaring en vergroot de kans op verkoop.
Deze nieuwe functie is pas net uitgerold, dus vanaf nu kunnen we het gaan testen. Maak jij al gebruik van ad customizers? We zijn erg benieuwd naar je ervaringen!