De meeste advertentieteksten van producten die in de aanbieding zijn, bevatten de lage prijs in de titel. Maar is dat wel altijd de beste keus? Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je niet de prijs, maar de beoordeling van klanten laat zien?
Met advertentieteksten kun je natuurlijk eindeloos blijven experimenteren. En daarbij maakt het platform niet eens uit: Google AdWords, social media, display marketing… Enzovoorts. Bovendien kun je ook creatief aan de slag met de call to action, en andere onderdelen van de advertentie. Dat je moet experimenteren, dat weet je inmiddels wel.
Heb je een webshop? Dan is het vanzelfsprekend interessant om je uitgelichte producten – die je bijvoorbeeld in de aanbieding hebt – uit te lichten via advertenties. Je zou zeggen dat het het beste werkt om daarin de goedkope, aantrekkelijke prijs prominent in de advertentietitel mee te nemen.
Maar zorgt dat inderdaad voor de beste resultaten?
Als we het hebben over het promoten van producten, zijn er in principe twee belangrijke metrics:
- De CTR (het doorklikpercentage vanuit de advertentie naar de productpagina)
- De kosten per aankoop
In ons experiment hebben we in de advertentietekst niet de aantrekkelijke prijs, maar juist de positieve beoordeling van de klanten uitgelicht. Wij waren benieuwd wat voor invloed dit had op de prestaties van de advertentie.
De verschillen per advertentie zijn opvallend. Wat de pestaties waren, zie je in Smart Lab Aflevering #11!
Abonneer je nu op Smart Lab!
Vorige afleveringen gemist?
Bekijk de volledige afspeellijst!