Google AdWords heeft sinds 1 juli een nieuwe structuur live gezet met geüpgradede URL’s. Als je geen URL-tracking gebruikt of de functie voor autotagging hebt ingeschakeld, hoef je geen actie te ondernemen. Google zal namelijk automatisch de huidige bestemmings-URL’s kopiëren naar het nieuwe veld met de uiteindelijke URL. Wel dien je vanaf nu rekening te houden met een iets andere werkwijze in AdWords.
Gebruik Final URL’s in AdWords
Ben jij sinds deze wijziging al aan de slag gegaan in AdWords (of de AdWords Editor) om nieuwe advertenties live te zetten? Waarschijnlijk heb je dan de foutmelding al gezien die aangeeft dat je een ongeldige bestemmings-URL hebt.
Om je nieuwe advertentie live te zetten, moet je vanaf nu in het tabblad URL-opties de uiteindelijke URL ingeven. Hier kun je ook aangepaste trackingparameters aangeven naar externe trackingservices. In de AdWords Editor of Excel kun je deze wijziging snel en makkelijk (in bulk) doorvoeren.
Drukte bij Google’s beoordelingsproces
Omdat er nu veel beoordelingsverzoeken bij Google binnenkomen door deze migratie, kan het beoordelingsproces langer duren dan normaal. Hierdoor kan het voorkomen dat het iets langer duurt, voordat je AdWords ads live zijn in Google.