Afbeelding extensie voor Google AdWords

leestijd 2 minuten
18 oktober 2019

Een afbeelding zegt soms meer dan duizend woorden. Dat  moet Google hebben gedacht bij de introductie van de Image Extension voor AdWords. Afbeeldingen zijn van grote meerwaarde. Met name op het gebied van social media scoren foto’s erg goed. 

Tot op heden was het alleen mogelijk om productfoto’s toe te voegen aan AdWords. Binnenkort is het ook mogelijk om overige afbeeldingen (zoals locatiefoto’s) toe te voegen. Dit opent de deuren voor een groot aantal adverteerders.

Rijkere content

Het is makkelijker om je business te laten zien dan om je business te vertellen. Google geeft bedrijven straks de mogelijkheid om het beste van beide werelden te combineren. Door de ontwikkeling van het internet verwacht de consument rijkere en meer verschillende content. Op dit moment verschijnt bij 1 op de 6 zoekresultaten visuele content. In de nabije toekomst zal deze ratio verder toenemen.

De nieuwe extensie van Google geeft een toegevoegde afbeelding weer, wanneer deze zeer relevant is voor de internetgebruiker. Het grootste voordeel is dat je met één goede relevante afbeelding de consument veel meer informatie kan geven dan met de 95 karakters van een standaard AdWords-advertentie.

Stuur jouw afbeeldingen ter controle

Je kan zelf bepalen welke afbeeldingen je wilt koppelen aan je advertentie. Echter controleert Google de beelden wel vooraf. Een voorwaarde voor het toevoegen van afbeeldingen aan een advertentie is dat je over alle rechten beschikt. Het is dus niet mogelijk om beelden van derden te gebruiken. Dit om de objectiviteit en relevantie voor de bezoeker te waarborgen.

Wereldwijd gestart

De “image extensions” zijn inmiddels over de hele wereld beschikbaar. De extensie is tot op heden alleen verkrijgbaar in het Engels. Is jouw organisatie geïnteresseerd in deelname aan de “image extension beta”? Je kunt je aanmelden bij Google via dit formulier

Lees meer over