Sinds de komst van Enhanced Campaigns kunnen adverteerders biedingen instellen per regio, dag of dagdeel en voor mobiele advertenties. Door de koppeling van Google AdWords met Google Analytics krijgen adverteerders nu beter inzicht in het bezoekersgedrag, de ROI, het bouncepercentage en de tijd dat bezoekers op hun website verbleven. Dankzij deze inzichten kunnen zij nog preciezer adverteren en het conversievolume verder verhogen. Bovendien werkt de rapportage ook voor e-commerce. Daardoor kunnen adverteerders ook biedingen optimaliseren op basis van inkomsten en niet alleen op basis van conversies.
Voorbeeld:
Stel, je hebt een Bed and Breakfast en ziet in je statistieken dat je zaterdag veel meer boekingen krijgt dan zondag en dat je ROI op deze dag beter is. Dan kun je, dankzij deze informatie uit het rapport in Google Analytics, je bod op zaterdag aanpassen en op deze manier je conversievolume verhogen.
Ook benieuwd naar het rapport bodaanpassingen?
Om de statistieken te bekijken, ga je in Google Analytics naar: verkeersbronnen–> advertenties–> AdWords en klik je op bodaanpassingen.