Het van origine Britse Boots is het adres voor alles op het gebied van health en beauty. Maar ook in Nederland heeft Boots voet aan land gezet. Met 60 apotheken verspreid door het hele land én een online platform, weet Boots een steeds grotere klantenkring aan zich te binden. Echter liggen er op online vlak nog veel kansen, waaronder op het gebied van online marketing. Om deze toekomstplannen te kunnen realiseren, hebben zij hun samenwerkings- en sparringpartner gevonden in digital marketingbureau Fingerspitz. De eerste stap? Focussen op het uitbouwen van de nieuwe webshop en -site!
In de afgelopen tijd is Boots NL volop bezig geweest met de realisatie van een gloednieuw online platform en de migratie naar het nieuwe domein Boots.eu. Nu dit succesvol is volbracht begint het tweede deel van de missie, namelijk de wens om het online kanaal zo effectief mogelijk te benutten. Online was Boots al sterk vertegenwoordigd, maar kunnen stappen als het beter vermarkten van hun acht eigen merken nog meer groeikansen bieden. Daarnaast zal er volop aandacht besteed gaan worden aan het opbouwen van meer naamsbekendheid. Hierin biedt Fingerspitz de helpende hand. Zo gaan zij wekelijks aan de slag met zoekmachine campagnes, social advertenties en zoekmachine optimalisatie om het nieuwe online platform zo goed mogelijk te optimaliseren.
Marijn Soetekouw, Online Manager Boots Nederland: “Mensen uit Nederland, in tegenstelling tot onze Engelse buren, zijn niet gewend om naar een apotheek te gaan voor hun dagelijkse of persoonlijke verzorging, De combinatie van een apotheek en een retail winkel is hierin nog te onwennig. Onze Boots apotheken hebben beide in huis en worden daarnaast online versterkt met een nieuw platform.”
Louise IJpelaar, Account Manager bij Fingerspitz, is enthousiast: “Ik kende Boots uit mijn reizen naar Engeland, maar ik had geen enkel idee dat er 60(!) vestigingen in Nederland zijn. Hopelijk zullen zoveel mogelijk mensen datzelfde inzicht krijgen! Ik heb als Accountmanager superveel zin om zo als strategisch partner in deze samenwerking te staan.“
Over Fingerspitz
Fingerspitz is een allround online marketing bureau met kantoren in Breda en Eindhoven. In 2011 zijn zij begonnen met twee man en inmiddels uitgegroeid naar 45+ specialisten in search, social, analytics, conversie, marketing automation, content creatie en meer. Door samen te werken vanuit de klantdoelstellingen, komt Fingerspitz tot een toegespitste strategie en kanaalmix, met als doel samen de beste resultaten te behalen.
Over Boots
Boots is een toonaangevend health en beauty merk in Engeland met alles in huis op het gebied van gezondheid & welzijn. Ze hebben al meer dan 170 jaar ervaring in Health en Beauty. De eerste Nederlandse Boots apotheek werd geopend in 2009. Sindsdien gaat het snel. Steeds meer apotheken volgen en ook online zijn zij actief. Deze worden allemaal qua stijl en beleid omgebouwd volgens het succesvolle Boots concept. Boots apotheek is onderdeel van Alliance Healthcare Nederland. Je kunt er terecht voor al je recept- en zelfzorggeneesmiddelen. Daarnaast bieden zij acht eigen merken aan, te weten No7, Soap & Glory, Boots Tea Tree & Witch Hazel, Champneys, Soltan, Botanics, Boots Pharmaceuticals en Boots Live + Be.