In deze podcast praten Jaap Jacobs en Chris Out over Chris zijn nieuw geschreven boek: Structuring for extreme revenue growth. Chris is internationaal expert op het gebied van growth hacking, maar ook bekend als spreker. Samen hebben zij het over wat Chris denkt dat het beste werkt in het realiseren van groei voor organisaties. Je hoort het in onze podcast:
- De filosofie van Chris luidt: in elk bedrijf zit een verborgen goudmijn van groei zonder dat mensen dit zien. En als ze het wel kunnen zien, dan weten ze niet hoe ze het goud eruit kunnen halen. Met deze filosofie hoopt hij mensen hierin een nieuw blikveld te geven en daarom heeft hij een boek geschreven.
- In het verleden was hij ervan overtuigd dat je in systemen moet denken. De afgelopen jaren heeft hij gemerkt dat mensen “het systeem denken” wel snappen, maar het niet omarmen. Dit komt doordat de wereld constant aan het veranderen is en daar geen rekening mee wordt gehouden. Door de constante verandering kan een systeem de ene dag wel voor je werken en de andere dag totaal niet.
- Bij een algoritme is het een ander verhaal, daarbij krijg je door bepaalde stappen te nemen een bepaalde uitkomst. Het blijft zich ook constant updaten. De vraag die daarbij aan bod kwam was: ‘Kan jij de connectie maken tussen het groeidoel wat je hebt en begrijp jij welke input en variabele uiteindelijk resulteren in dat groeidoel?’. Het gaat erom dat je begrijpt dat je door te draaien aan een bepaalde knop invloed hebt op je groei.
- Groei is een effect en een resultaat van acties die ondernomen zijn. Als je gaat begrijpen welke acties bijdragen aan jouw groei, ga je er ineens veel meer controle over krijgen. Chris zou het mooi vinden als mensen kijken naar hun eigen groeidoel, waardoor ze nog bewuster kunnen kijken naar de knoppen en aan welke ze kunnen draaien.
- Chris’ boek is interessant voor mensen die werkzaam zijn in de marketing en die eventueel net groei achter de rug hebben. Mensen die naar een hoger level willen en strategischer willen denken. Waarbij ze een connectie kunnen maken tussen de groeiambitie en meer holistisch kijken naar het hele plaatje en dan weer de connectie kunnen leggen met experimenten.
- Een algoritme kan helpen bij het denken over hoe een bedrijf nu echt functioneert en aan welke knoppen je kunt draaien om te groeien. Algoritmisch denken is relevant voor het topmanagement, mits zij deze materie heel goed snappen. Ze moeten goed begrijpen wat de teams aan het doen zijn, en moeten deze in staat stellen om groei te kunnen versnellen.
- Chris probeert met zijn boek handvaten aan mensen te geven, die ze in heel veel contexten kunnen gebruiken. Hij is ervan overtuigd dat je door middel van zijn eigen opgestelde Wallet-methode een structuur kan opzetten, waardoor je sneller kunt groeien. Hij gelooft ook in ‘work once and get paid forever’, waarbij je door middel van een herbruikbare campagne een nieuwe mechanisme kunt maken. Hierbij breek je een bestaande campagne op in verschillende elementen en modules en dit gebruik je uiteindelijk voor een nieuw mechanisme.
Wanneer je het algoritme eenmaal begrijpt, kun je er hele toffe dingen mee doen. Het draait om bewustwording van jouw eigen acties, zodat jij jouw verborgen goudmijn van groei ontdekt!
Wil je meer podcasts beluisteren over growth marketing? Blijf ons dan volgen!