Facebook Carrousel-ads – Smart Lab #34

leestijd 2 minuten
25 juni 2020

Abonneer je nu op Smart Lab!

Bekijk alle Smart Lab video’s!

Carrousel-advertenties in Facebook en Instagram zijn nog redelijk nieuw. Veel marketeers hebben er zelfs nog nooit gebruik van gemaakt, omdat ze niet weten wat de prestaties ervan zijn.

Tijd om de carrousel ads eens te testen tegenover advertenties met één afbeelding. Ik kan je zeggen: het verschil in conversiepercentage is met maar liefst 83% enorm! Maar welke van de twee is de winnaar? Dat ga ik je nu vertellen!

Voor REV’IT! gingen we aan de slag met caroussel advertenties in Facebook en Instagram, en vergeleken die binnen dezelfde campagne met advertenties met enkel een afbeelding. De verdere instellingen, zoals targeting en budget van de campagne, waren dus voor beiden exact hetzelfde.

Het resultaat: in dit experiment deed de advertentie met één afbeelding het echt véél beter. Het bereik lag niet alleen veel hoger, de CTR van de afbeelding was ruim 58% beter en het conversiepercentage zelfs meer dan 83%!

Op basis van dit experiment zou ik dus zeggen: gebruik een afbeelding of video, en geen carrousel. Maar dit was natuurlijk maar één experiment. Het effect kan verschillen per campagne. Het is dus zeker de moeite waard om dit te testen.

Dit soort leuke experimentjes delen we om de week in Smart Lab. Als je ze leuk vindt, abonneer je dan op ons kanaal en check ook de andere video’s.

 

Lees meer over