Fingerspitz is officieel partner van Marketo

leestijd 3 minuten
27 januari 2021

Fingerspitz is Bronze Partner van Adobe en daarmee ook van Marketo, het marketing automation product van de Adobe Company. Marketo is één van de allerbeste marketing automation oplossingen in zijn klasse. Met Marketo maak je grootschalige campagnes doelgericht en behapbaar, waarbij de interactie met je klant centraal staat. Een mooie uitbreiding dus van het huidige aanbod aan MarTech-tools binnen Fingerspitz.

Welke content toon je aan wie? Op welk moment, en na welk gedrag? Met Marketo span je de rode draad binnen je marketing automation activiteiten. Het belangrijkste doel: je berichtstromen afstemmen op de behoeften van (potentiële) klanten. Zo communiceer je altijd specifiek en relevant, en houd je rekening met de fase van de customer journey waarin de klant zich bevindt.

Remco van Meel, Lead Automation bij Fingerspitz:

“We zien bij Fingerspitz dat er steeds meer behoefte is aan grotere Marketing Automation oplossingen. Met Marketo kunnen wij een totaaloplossing aanbieden voor middelgrote tot grote organisaties. Marketo staat al jaren hoog genoteerd in de onderzoeken van onder andere Forrester en Gartner en is ideaal voor het managen van grotere projecten en campagnes. Met deze partnership breiden wij ons dienstenportfolio aanzienlijk uit met een gerenommeerde en erkende speler binnen de markt.”

Any channel, every engagement

Marketo is opgericht in 2006 en het product is gefocust op Account Based Marketing (ABM). Het product is in 2018 opgenomen in het Gartner Magic Quadrant voor CRM Leadmanagement. In de VS is Marketo al een big deal en een absoluut zwaargewicht in de wereld van marketing automation.

In 2018 nam Adobe Systems Marketo over voor maar liefst 4.85 miljard dollar. Dat maakt het een interessante oplossing voor marketeers die graag met de volledige Adobe stack werken. Magento – waar veel van onze klanten mee werken – is ook onderdeel van Adobe.

Any channel, every engagement is de pay-off van Marketo. Marketing automation is dan ook de specialiteit van het product. Binnen het Engage-programma vallen ook oplossingen voor Account Based Marketing, e-mail marketing en koppelingen met socials, mobile, digital ads en meer. Het product is customer-focused: de digitale interactie die een klant met je merk maakt, bepaald welke flows worden gestart.

Eerder dit jaar schreef Jaap al een uitgebreide startershandleiding over marketing automation. Hierin gaat hij in op de kansen van marketing automation en hoe je dit het beste in kunt zetten voor jouw bedrijf.

Over Fingerspitz

Fingerspitz is een snelgroeiend, datagedreven online marketing bureau, met kantoren in Breda en Eindhoven. Inmiddels werken er 45+ specialisten in search, social, analytics, conversie, automation, video en meer.

In 2018 zijn we met de case van Holmatro genomineerd voor Beste Marketing Automation Case in de categorie ‘Beste gebruik van Marketing Automation’ bij de Dutch Search Awards. Dit zijn dé vakprijzen binnen de online marketing. Tijdens de uitreiking werd Fingerspitz bovendien benoemd als beste agency (<50FTE).

Fingerspitz is ook Platinum Partner van SharpSpring, partner van HubSpot en heeft ervaring in veel additionele MarTech-tools, zoals marketing automation en CDP’s.

Meer over Remco

In een markt waar de ontwikkelingen zo snel gaan is het up-to-date houden van je kennis ontzettend belangrijk.

Remco van Meel
Lead Marketing Automation