Gebruiker nog centraler door nieuwe advertentiemogelijkheden in AdWords

leestijd 2 minuten
3 december 2019

Door nieuwe meetmethodes wordt duidelijk welke klanten met een mobiel apparaat een app hebben gedownload of mogelijk geïnteresseerd zijn in een app. Daar kunnen adverteerders nu directer op inspelen door advertenties te tonen aan de voor hen relevante doelgroep. Mobiele- en YouTube adverteerders kunnen advertenties daarmee richten op gebruikers op basis van de apps of video’s die ze downloaden, de mate van het gebruik hiervan en de aankopen die ze doen in de app stores.

Meer advertentiemogelijkheden voor app adverteerders

Cijfers wijzen uit dat ongeveer 80 procent van de mensen die een app downloadt, deze slechts één keer gebruikt. Adverteerders kunnen daar nu handig op inspelen door gerichte advertenties in te zetten die het app-gebruik stimuleren, een functie die binnen Facebook overigens al langer beschikbaar was. Stel dat een bezoeker op zoek is naar een goedkoop hotel in de buurt, dan kunnen zij advertenties te zien krijgen waarbij ze direct naar de eerder gedownloade app gestuurd worden om het app-gebruik op deze manier te verhogen. Dit alles is mogelijk door de betere meetgegevens die adverteerders een beter inzicht geven in de doelgroep.

Bovendien krijgen app adverteerders in AdWords meer inzicht in de gegevens na het voltooien van een conversie. Zo kunnen ze de betrokkenheid tijdens en na een app-installatie en app aankopen meten. Op deze manier krijgen adverteerders betere inzichten in de totale levenscyclus van de app.

Nieuwe functionaliteiten binnen AdWords:

  • Campagne-instellingen voor meerdere campagnes aanpassen

Binnenkort kunnen adverteerders gemakkelijk bij meerdere campagnes tegelijk de campagne-instellingen, zoals locatie targeting, aanpassen.

  • Automatisch bieden voor conversies

Automatisch bieden om het maximum aantal klikken voor het dagbudget te halen, was al mogelijk. Voortaan is het ook mogelijk om automatisch te bieden om het maximale aantal conversies te halen.

  • Multidimensionale rapportage & visualisatie

De nieuwe rapportagetool biedt meer mogelijkheden om tabellen en grafieken te maken en deze te delen met teamleden.

  • Testlab AdWords

In een nieuw testlab in AdWords kunnen adverteerders live testen uitvoeren op het gebied van campagnes inclusief bodwijzigingen, zoekwoordinstellingen, campagne-instellingen en tijd- en locatiegebonden biedingen.

Extra uitleg over de nieuwe features bekijk je hier:

Lees meer over