Google introduceert highlight-extensies

leestijd 2 minuten
7 juli 2023

Wat zijn advertentie-extensies?

Advertentie-extensies zijn visuele uitbreidingen van zoekadvertenties, waarmee je extra informatie over je bedrijf kunt weergeven. Wanneer je advertentiepositie hoog genoeg is, geeft Google deze extensies weer onder je AdWords advertentie. Veelgebruikte extensies zijn sitelink-extensies, oproepextensies of locatie-extensies. Advertentie-extensies zorgen er o.a. voor dat je advertentie meer opvalt, waardoor de kans groter is dat er op wordt geklikt.

Highlight-extensies of callout-extensies?

De nieuwe highlight-extensie, ook wel callout-extensie genoemd, is een stukje tekst van maximaal 25 tekens dat je extra onder je Google advertentietekst kunt toevoegen. Het voordeel hiervan is dat je specifieke informatie over je producten of diensten nu beter naar voren kunt laten komen. Zo kun je bijvoorbeeld sterke USP’s zoals ‘Gratis verzending’ of ‘Snelle levering’ benadrukken. De potentiële bezoeker ziet nu in één oogopslag wat de voordelen van jouw product of dienst zijn. Grote kans dat ze sneller op jouw advertentie klikken. Daarnaast valt je advertentie meer op tussen advertenties die geen highlight-extensies hebben ingesteld. Je advertenties worden met deze extensie dus een stuk aantrekkelijker!

Hoe stel je ze in?

Highlight-extensies kun je op account-, campagne- en advertentiegroepniveau instellen. Als je USP’s algemeen zijn, kun je deze instellen op accountniveau. Wil je graag specifiek een voordeel van je product of dienst noemen, dan kun je dit het beste op advertentiegroepniveau instellen. Daarnaast kun je een voorkeur aangeven voor mobiele apparaten. 


Je kunt highlight-extensies eenvoudig instellen door in je AdWords account naar het tabblad ‘Advertentie-extensies’ te gaan. Vervolgens zet je de weergave op highlight-extensies, waar je je nieuwe extensies kunt toevoegen. Ons advies is om er minimaal vier in te vullen. Succes!

Lees meer over