In deze aflevering van Fingerspitzengefühl praten Jaap en Celine over stickers op Instagram. Want waarom worden deze zo belangrijk?

Ben jij benieuwd waar zij het verder over gaan hebben? Bekijk dan de onderstaande video:

  • De swipe-up in Instagram stories verdwijnt en stickers worden belangrijker. Je krijgt de mogelijkheid om een sticker te plaatsen met een URL erin en via deze weg kun je zo naar de website toe.
  • De eerste reden waarom de swipe-up gaat verdwijnen is dat ze de creators wat meer creatieve controle willen geven, hierdoor kun je je story zo mooi mogelijk opmaken. Daarnaast willen ze de ervaring van het verhaal wat meer stroomlijnen. Zonder de swipe-up is het meer een geheel. Wanneer je gebruik maakt van stickers kun je nog steeds story’s doorsturen, dit was niet mogelijk bij een swipe-up.
  • Een nadeel van een sticker is dat het niet altijd heel erg opvalt. Bij de swipe-up zag het er anders uit, zagen mensen dat ze omhoog konden swipen en dus zo naar een website konden gaan.
  • Celine denkt dat het een tactische stap is van Instagram. Door het gebruik van de sticker zullen mensen minder snel erop klikken. Hierdoor behouden ze de gebruikers op het kanaal.
  • De komst van stickers als vervanging van de swipe-up is al bekend gemaakt. Instagram wil het misschien wel groter en openbaarder maken. Momenteel is het alleen mogelijk bij accounts boven de 10.000 volgers.
  • Bij advertenties is het nog wel mogelijk om een swipe-up te plaatsen.

Blijf ons volgen! We delen de laatste nieuwtjes met je en al onze andere voorspellingen. Heb jij de stickers zelf al gespot of ingezet?

Growth Lab

Het Growth Lab geeft je toegang tot al onze experimenten, blogs en resources. Wekelijks ontvang je het laatste marketing nieuws in je mailbox. Meld jezelf aan en blijf altijd op de hoogte!

Lees meer over