Het organische bereik van je berichten op social media neemt af. Ook op LinkedIn. En dat is zonde, want je deelt écht toffe content. Je kunt je berichten sponsoren, maar zijn er andere manieren om je reach (kosteloos) te vergroten?
Alle social media kanalen – en dus ook LinkedIn -, werken met een algoritme. Hoe dit algoritme werkt, is natuurlijk topgeheim. Maar experimenteren kunnen we gelukkig wel.
Ons doel van dit experiment is, om zo veel mogelijk mensen te bereiken via LinkedIn, zónder het bericht te ondersteunen met budget. LinkedIn is nu eenmaal het belangrijkste social media platform voor B2B-marketeers. Misschien kunnen we tóch meer bereik genereren, als we de berichten minder “corporate” laten lijken, dachten we.
Tijd voor een experiment.
Het resultaat? Uiteindelijk genereerden we een reach die 220% hoger lag dan bij de ’traditionele’ manier van het delen van content!
Hoe we dat voor elkaar kregen? Dat zie je in Smart Lab!
Abonneer je nu op Smart Lab!
Vorige afleveringen gemist?
Bekijk de volledige afspeellijst!