Microsoft Dynamics en Marketing Automation met Marketo

leestijd 3 minuten
27 januari 2021

Ben je een klant die Microsoft Dynamics CRM gebruikt en ervaar je grote uitdagingen om meer leads te genereren en converteren? Begrijp je de significante impact van marketing op je totale organisatie? Weet je dat het verkrijgen van meer leads een aanzienlijke effect heeft op je pipeline en je omzet zal helpen verhogen? Zo ja, dan is dit artikel voor jou.

Een van de favoriete evenementen op de Olympische Spelen is de sprint estafette. Waarom? Dit vanwege de aflossing. De lopers moeten perfect op elkaar zijn ingespeeld, om de race goed te laten verlopen. De ene loper moet het stokje doorgeven aan de andere loper zonder een beat te missen.

Marketing en sales alignment

De timing is cruciaal, en dat lijkt hetzelfde als het gaat om sales en marketing. In een estafette is het echter een stokje dat wordt overgedragen, maar het spel tussen sales en marketing is bijna vergelijkbaar. Waarom? Marketing probeert de juiste leads op het perfecte moment af te geven, en het doel voor sales is om hier verkoop uit te halen.

Dankzij Marketo word je flink aan het denken gezet over hoe je sales en marketing beter op elkaar kunt afstemmen, net als bij de Olympische Spelen. En een cruciaal aspect van succes is de behoefte aan hoogwaardig materiaal voor deze klus. 

En wat is dat? Marketo in combinatie met Microsoft Dynamics CRM. Hier laten we enkele redenen waarom je Marketo met Microsoft Dynamics CRM zou moeten overwegen. Leun achterover en lees het rustig door.

Warme leads snel richting sales

Een marketing automation systeem, zoals Marketo, scoort en prioriteert je leads op basis van gedrag en prestaties. Daarna stuurt het de leads naar de juiste sales collega. Dit houdt in dat je salesteam nog maar een ​​kleiner percentage van de dag zal besteden aan het spreken van leads die eigenlijk nog niet interessant zijn. Je team wordt veel effectiever, want ze weten waar ze tijd aan moeten besteden.

Afgezien van het leveren van leads, wordt verwacht dat een marketing automation platform inzichten geeft over koopgedrag. Dit betreft de producten en interesses, de mate van engagement en de pagina’s die ze op je website zijn tegengekomen.

Marketo heeft echter een native applicatie gebouwd op Microsoft Dynamics CRM. Dit zal je salesteam aanzienlijk helpen, omdat het verkoopinformatie oplevert in een vertrouwde en handige ruimte, zowel op het bureau als op mobiele apparaten.

Naast het leveren van leads, wordt van een marketing automatisering platform verwacht dat het inzicht in het gedrag van kopers oplevert. Dit omvat de producten of het onderwerp van interesse, hun mate van betrokkenheid en de pagina’s die ze op je website zijn tegengekomen. 

Marketo heeft echter een native applicatie gebouwd op Microsoft Dynamics CRM. Dit zal je salesteam aanzienlijk helpen, omdat het zo de juiste informatie op een vertrouwde en handige plek biedt, zowel achter je computer als op je mobiele telefoon.

Pipeline en omzet koppelen aan marketingcampagnes

Heb je ooit goed geanalyseerd welke marketingcampagnes meer verkoopkansen hebben gegenereerd? Of de leads onderzocht die de meeste invloed hebben gehad op je pipeline en omzet? Daarvoor heb je een platform zoals Marketo nodig. Het synchroniseert namelijk de sales informatie met MS Dynamics CRM. Zo kun je beter attribueren en datagedreven beslissingen maken in de toekomst. En exact aantonen wat het effect is van marketing op de sales.

Meer over Jaap

Groeien is niets meer dan een wetenschappelijke formule.

Jaap Jacobs
Managing director