Nespresso, wereldwijd bekend van de hoogste kwaliteit koffie & machines, kiest voor Handpicked Agencies als digitale partner.
Na een intensief pitchtraject heeft Nespresso Nederland gekozen voor Handpicked Agencies als nieuwe digitale partner. Binnen de Handpicked familie gaan Bluebird Day en Weekend Creative Agency aan de slag met de ontwikkeling van een innovatieve headless oplossing, waarmee Nespresso meer klantgerichte content kan aanbieden. Flexibiliteit en creativiteit staan hierbij centraal. Daarnaast gaat het online marketing bureau Fingerspitz aan de slag met een performance gerichte aanpak gericht op personalisatie.
E-Commerce manager Arjen Woortman van Nespresso over de samenwerking met Handpicked: “Nespresso heeft als doel om de meest optimale customer experience te bieden aan haar klanten. Voor ons online kanaal waren we op zoek naar een full service digitale partner die deze doelstelling met ons kan verwezenlijken. Nespresso ziet in Handpicked de ideale partner, omdat ze zowel technisch als creatief de juiste expertise in huis hebben, zonder daarbij de performance uit het oog te verliezen. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking.”
Managing director Wim La Haye van Bluebird Day, de e-commerce specialist binnen Handpicked Agencies, is trots op deze samenwerking: “Wij zijn enorm enthousiast om mee te mogen bouwen aan een mooi merk zoals Nespresso. Met creativiteit, ux-research, design en technologie creëren we een platform wat aansluit bij de doelgroep van morgen, terwijl we de klant van vandaag niet uit het oog verliezen. Vanaf het eerste contact was er een goede klik met het team bij Nespresso. Wij kijken er dan ook erg naar uit om samen de maximale impact te gaan creëren voor Nespresso en haar klanten.
Directeur en oprichter van Handpicked Agencies Rob Peters voegt hier aan toe: “Dit partnership voelt echt als een bevestiging dat we op de juiste weg zijn. Klanten hebben een specifieke behoefte en zoeken gespecialiseerde agencies. In de praktijk blijkt echter dat ze meer nodig hebben dan ze in eerste instantie dachten en dan schakelen we de juiste agencies en specialisten in. Zo vormen we het juiste Handpicked team rondom de klantvraag.”
Over Handpicked Agencies
Handpicked Agencies is een familie van award winning digital & creative agencies. Het collectief staat voor digitaal vakmanschap en bestaat sinds 2018, maar startte in 1999 al onder de naam E-sites. De familie bestaat uit zes labels, die ieder hun eigen specialiteit, identiteit en kracht benutten. Als collectief hebben de labels veel gemeen: pragmatisch, ondernemend en saamhorig. Inmiddels is Handpicked agencies meer dan 170 man sterk. Handpicked Agencies werkt onder meer voor klanten als Brabantia, Bruynzeel keukens, Ziggo Sport & Sligro.
Over Nestlé Nespresso SA
Nestlé Nespresso SA is een toonaangevende pionier op het gebied van geportioneerde koffie van de hoogste kwaliteit. Met het AAA Sustainable Quality™-programma werkt Nespresso samen met meer dan 100.000 koffieboeren in 13 landen om duurzame landbouwpraktijken te integreren op koffieplantages en in het omringende landschap. Nespresso heeft het AAA-programma in 2003 gelanceerd in samenwerking met milieuorganisatie Rainforest Alliance om boeren te helpen bij het verbeteren van de opbrengst en de kwaliteit van de oogst, een duurzame koffieproductie te waarborgen en de leefomstandigheden van de boeren en hun families te verbeteren.Het hoofdkantoor van Nespresso is gevestigd in het Zwitserse Lausanne. Het bedrijf is actief in 80 landen en heeft 13.600 medewerkers in dienst. In 2019 opereerde Nespresso in een wereldwijd retailnetwerk van meer dan 800 exclusieve Boutiques. Ga voor meer informatie naar de website van Nestlé Nespresso: www.nestle-nespresso.com