Ga je ook altijd voor meer rendement en dat jij je organisatie verder wilt helpen om online te groeien. In deze podcast met Jaap Jacobs en Martin van Kranenburg staat neuromarketing en copywriting centraal.

Juist nu is dat meer dan ooit belangrijk. Waarom? De kosten voor het adverteren lopen op. De nieuwe cookie melding zorgt ervoor dat je bezoekers minder makkelijk kunt tracken. Kortom, het is nu meer dan ooit belangrijk, dat als je bezoeker op jouw website komt dat deze in een limousine naar de bedankpagina wordt gereden.

Samen praten zij jou binnen 30 minuten bij over een nieuwe e-learning en het belang van copywriting en neuromarketing binnen conversie optimalisatie. Ben jij benieuwd naar naar Martin’s succesformule? Je hoort het in de onderstaande podcast.

Ps. Vond jij deze podcast interessant? Deel het dan met jouw collega’s!

Hieronder vind je een aantal highlights uit de podcast

  • Afgelopen tijd is Martin van Kranenburg bezig geweest met het geven van trainingen en coaching aan teams die structureel online willen groeien. Daarbij heeft hij ontdekt dat copywriting het meest onderschatte element in conversie optimalisatie is.
  • Martin zag de kracht tussen neuromarketing en copywriting en wilde daar iets mee doen. Samen met copywriting specialist Wim van der Mark hebben zij de e-learning ‘schrijven voor het brein’ ontwikkeld. In deze cursus zitten 5 modules. Je leert meer over copywriting en neuromarketing.
  • Stap 1 gaat om de voorbereiding. Kruip in de huid van de klant, schrijf vragen uit en vraag jezelf af wat hen motiveert en frustreert? Het van essentieel belang dat je weet voor welk segment je schrijft om zo gericht mogelijk te schrijven.
  • Stap 2 gaat om het schetsen van een dialoog op basis van de principes van Vögele. De essentie van de dialoog methode is dat je een gesprek voert met je lezer op papier.
  • Stap 3 maak je teksten Cialdini-proof. Gebruik woorden die een associatie oproepen in het brein met één van de principes van Cialdini.
  • Stap 4 hoe pas je het gedragsmodel van BJ Fogg toe in tekst. Ook belangrijk: één keuze is geen keuze. Geef het brein een tweede keuze (Hobson +1) en dan gaat het daar aan denken.
  • Stap 5 gaat het over de minus methode. Zinnen niet langer dan 10 woorden. Schrijf Nobelprijs winnende kopteksten. Blijf dicht bij de kern.
  • De laatste tip die Martin nog wil meegeven, is dat doen het nieuwe leren is. 10% leer je door een boek te lezen of een cursus te doen. 20% wat je leert is door te sparren met collega’s. En 70% van je leercurven is simpelweg doen.

Ben jij geïnteresseerd in neuromarketing en copywriting? Dan is de e-learning zeker een aanrader! Deze vind je op https://schrijvenvoorhetbrein.nl/.

Wil je meer van dit soort interessante gesprekken luisteren? Blijf ons dan volgen!

Lees meer over