Facebook is voor iOS en Android-ontwikkelaars een succesvol middel om applicaties onder de aandacht te brengen. De afgelopen maand heeft het sociale netwerk 146 miljoen keer gebruikers naar de Apple App Store en Google Play gestuurd. Facebook vindt het hoog tijd om daar zelf van te profiteren en daarom hebben ze een nieuwe advertentiedienst gelanceerd.
Hoe werkt het?
Op dit moment wordt de nieuwe dienst nog getest (in bèta), maar Facebook biedt straks de mogelijkheid advertenties in te kopen via het App Dashboard van Facebook Developers. Net als bij Facebook Ads is het mogelijk om een bepaalde doelgroep te selecteren. Dat biedt de mogelijkheid om zeer gericht te adverteren (bijvoorbeeld vrouwen in Nederland tussen de 25 en 35 jaar). Ook bepaal je zelf het gewenste advertentiebudget.
Na het lanceren van een campagne wordt de reclame getoond in de nieuwsfeed van de mobiele Facebook-gebruikers in jouw doelgroep. Als de doelgroep op een advertentie klikt en de app nog niet heeft geïnstalleerd worden ze doorgestuurd naar Google Play of de App Store om de applicatie te downloaden. Er zijn uiteraard ook verschillende statistieken beschikbaar in het App Dashboard om de prestaties van je app te meten. Dat is het fijne van online marketing, alles is meetbaar!
Interesse?
De komst van deze nieuwe dienst is een interessante ontwikkeling in de mobiele advertentiemarkt en een goede bron om meer app-downloads te realiseren. Heb je interesse of wil je meer informatie? Neem dan nu contact met ons op.