Retargeting via zowel Display als Facebook leidt tot meer succes!

leestijd 2 minuten
7 juli 2023

Retargeting is al jaren een populaire manier om niet geconverteerde bezoekers alsnog te laten converteren. Sinds retargeting ook beschikbaar is via Facebook, zien we dat het aantal partijen wat hier gebruik van maakt enorm is toegenomen. Nieuw onderzoek van Facebook Preferred Marketing Developer Marin Software wijst uit dat bedrijven die een reguliere display campagne combineren met een retargeting campagne op Facebook, meer succes boeken dan bedrijven die slechts één van de twee inzetten.

Retargeting op Facebook

Retargeting is de meest succesvolle manier van display advertising. Met retargeting is het mogelijk om bezoekers die een bepaalde website hebben bezocht, opnieuw te bereiken via beeld of een tekstadvertentie op sociale media of op websites van derden. Retargeting op Facebook werkt op dezelfde manier als retargeting op het web. Een voorbeeld: een bezoeker komt op je website, maar converteert niet. Via Facebook is het mogelijk om een gerichte advertentie aan diezelfde bezoeker te laten zien, om hem alsnog tot jouw gewenste conversie aan te zetten. Herkenbare retargeting advertenties zijn bijvoorbeeld die van reisorganisaties of webhops, zoals hieronder is te zien:

Retargeting_Display           

Studieresultaten

De nieuwe studie wijst uit dat display advertenties in combinatie met Facebook retargeting een hogere CTR opleveren. Deze manier van adverteren leert bedrijven de consument en hun koopgedrag beter kennen, zodat zij er beter op kunnen anticiperen. Echter zijn marketeers ook bewust van ‘advertentie moeheid’ die de consument kan hebben na het zien van teveel advertenties. Zij proberen nog steeds een goede balans te vinden, zodat het niet te hinderlijk wordt voor de consument.

Onderstaande grafieken geven duidelijk weer wat het verschil is in gebruik van retargeting in combinatie met en zonder Facebook.

Meer informatie over dit onderzoek is te vinden in het rapport van Martin Software. Naast meer diepgang, biedt dit rapport ook ‘best practices’ voor marketeers die bezig zijn met retargeting.  


Lees meer over