Structuur en groei met het Growth Loop Framework – Growth Lab podcast #3

leestijd 3 minuten
14 december 2021

Wil jij de groei binnen jouw organisatie versterken? In deze aflevering hoor je hoe dat kan! Deze week is Ward van Gasteren, een van de bekendste growth hackers van Nederland, te gast. Samen met Jaap Jacobs praat hij over zijn nieuwe Growth Loop Framework. Deze heeft hij gelanceerd en gepresenteerd tijdens de Growth Hackers Conference.

Vrijwel elke ondernemer wil ervoor zorgen dat een klant het hele proces doorloopt en uiteindelijk het gewenste product gebruikt of afneemt. Maar hoe zorg je ervoor dat de klant de hele journey afmaakt en hoe kun je de groei daarin versterken? Daar komt het Growth Loop Framework bij kijken.

Wil jij groeistappen maken met jouw organisatie? Hoe je dit doet hoor je in onderstaande podcast.

Ps. Vond jij deze podcast interessant? Deel hem dan met jouw collega’s!

Hieronder vind je een aantal highlights uit de podcast

  • Het Growth Loop Framework is een framework dat jou helpt om snel effectieve Growth Loops te ontwerpen, die uiteindelijk goed passen bij wat de klant wil en wat jouw bedrijf doet.
  • Een Growth Loop is een klein deel dat je bouwt binnen jouw eigen bedrijf, binnen de customer journey. Het is een vicieuze cirkel waarbij de groei zichzelf versterkt.
  • Je kunt op een gegeven moment zelfs uit de loop stappen ,omdat de klant zelf de groei zou kunnen versterken. De truc is om jezelf te richten op wat de klant wil en versterken wat zij al doen. Hierbij kun je bijvoorbeeld kijken naar de customer journey.
  • Het begint vaak met het maken van de hele journey. Wanneer gaan mensen met anderen praten over het onderwerp? Op welk moment gebeurt dit? Dat is het punt waar je gaat versterken.
  • Een Growth Loop wordt ontwikkeld in 3 fasen. De eerste fase is het observeren en het begrijpen van de klant. In de tweede fase ga je kijken naar het gedrag en hoe je dit kan versterken, dit wordt ook wel het ontwerpen genoemd. Als laatste kijk je naar hetgeen dat al geïtereerd is en nog meer versterkt kan worden.
  • Maar hoe pak je dit op? Het is belangrijk om te beginnen met experimenteren. Dit kun je doen door middel van klant interviews of door simpelweg in gesprek te gaan met je doelgroep.

Ben jij geïnteresseerd in een Growth Loop Framework? En wil jij hier meer over weten? Neem dan een kijkje op Ward van Gasteren | Growth Hacking Expert, Consultant en Spreker (growwithward.com)

Wil je meer van dit soort interessante podcasts beluisteren? Blijf ons dan volgen!

Lees meer over