Wie is de Fingerspitzer nou eigenlijk en waar halen wij onze inspiratie vandaan? Elke vrijdag beantwoorden we 10 super slimme vragen voor je. Dax bijt het spits af. Een fijne dosis online marketing braintainment voor het weekend.
Q/A: 10 super slimme vragen aan Dax
Dax is als Business Development Executive verantwoordelijk voor lead generatie, lead nurturing en het aanboren van nieuwe markten. Kort gezegd, zorgen dat de jaaromzet wordt behaald. Om de route van een bezoeker van de website tot nieuwe klant vloeiend te laten verlopen, is Dax onderdeel van het marketing team. Hierdoor verbetert de samenwerking tussen marketing en sales en kunnen nieuwe ideeën snel worden doorgevoerd.
1. Even terug naar de schoolbanken. Weet je nog wat isotermen zijn?
“Oef. Dat had te maken met warmtegebieden op de wereld toch?”
Je bent warm! Isotermen zijn lijnen op een landkaart die plaatsen met dezelfde temperatuur verbinden.
2. En dan nu serieus: wat is je eerste herinnering aan het internet?
“Leuke vraag. Ik ben geboren in 1991. Het internet was toen nog niet zo lang toegankelijk voor consumenten. Het moment dat wij een computer kregen, was (het klinkt cliché) alsof je een nieuwe wereld instapte. Het was het moment dat je internet verkreeg door in te bellen via de vaste telefoonlijn. Maar probeer dat maar eens uit te leggen aan je telefonerende moeder.”
3. Wie is je favoriete influencer op online gebied?
“Lastige vraag. Ik heb niet echt een favoriete influencer op online gebied. Als ik denk aan een persoon die me inspireert, dan is dat Ricardo Semler. Hij is een managementgoeroe die ervoor pleit om alle vrijheid en verantwoordelijkheid neer te leggen waar het hoort: bij werknemers.”
4. Wat is/zijn je favoriete on- en offline tool(s)?
“Mijn favoriete online tool is IFTTT. Dit is een gratis webservice waarmee je ketens van eenvoudige voorwaardelijke condities kunt instellen. Denk bijvoorbeeld aan het opstarten van je Playstation als je binnen een straal van 0.5 km van je huis komt.”
5. Wat is je favoriete website of blog?
“Het blog van Hubspot. De verklarende manier van schrijven en de sterke resources zorgen ervoor dat ik hier dagelijks op te vinden ben. Ze bieden content die goed aansluit op mijn werkzaamheden.”
6. Waarvoor kunnen we je ’s nachts wakker maken?
“Een potje 30 Seconds.”
7. Welk social media kanaal gebruik je zelf het meest?
“LinkedIn en daarnaast denk ik Instagram. LinkedIn, omdat je hier vaak interessante artikelen tegen komt. Instagram, omdat ik dan even niet hoef te lezen.”
8. Om welke video heb jij recentelijk heel hard gelachen? (of welke video heeft je geïnspireerd?)
“Hij is een beetje flauw, maar dit is hem. Tip: zet wel even je geluid aan.”
9. Welk onderdeel van online marketing vind jij het meest interessant en waarom?
“Het bedenken en uitwerken van marketing automation campagnes. Tijdens een dergelijk proces moet je goed rekening met het gevolg dat iedere actie heeft om de lead zo goed mogelijk door de funnel te begeleiden.”
10. Tot slot, vul in: … is 100% Fingerspitz.
“Pingpong tijdens de lunch is 100% Fingerspitz.”