Super Slim: Etienne

leestijd 3 minuten
13 november 2019

Wie is de Fingerspitzer nou eigenlijk en waar halen wij onze inspiratie vandaan? Dit keer stellen we 10 super slimme vragen aan online marketeer Etienne. Een fijne dosis online marketing braintainment voor het weekend.

Q/A: 10 super slimme vragen aan Etienne

Etienne is online marketeer bij Fingerspitz. Het laatste jaar heeft hij zich met name gespecialiseerd in Content Strategie en Email / Marketing Automation. Zonder kennis van SEO en AdWords betekenen die op zichzelf niet zo veel uiteraard. Voor een gedegen strategie die het traject van eerste klantencontact tot het klant worden invult, kun je bij Etienne terecht. 

“Mijn oma vraagt al sinds ik hier werk wat ik nu precies doe. Pas als ik zeg dat ik ‘iets met Google doe’ snapt ze het. Al denkt ze waarschijnlijk dat ik daar werk haha.”

1. Flashback Friday: wat is je eerste herinnering aan internet? 

“Misschien niet de eerste ervaring met het internet, maar ik heb – voor mijn gevoel – een eeuwigheid op Habbo Hotel rondgestruind. Bestaat dat eigenlijk nog?”

2. Wie is je favoriete influencer op online gebied? 

“Ik ben niet bepaald iemand die fan is van influencers. Maar als ik toch iemand moet noemen dan wel Avinash Kaushik, aangezien hij super relaxed schrijft en veel inside jokes maakt, gericht op online marketing nerds. Ohja en binnen Fingerspitz zitten ook veel influencers ;)”

3. Wat zijn je favoriete apps?

“Haha ik zit de laatste tijd wel vaak op Tinder, dat is een soort social media app.”

4. Welk(e) online marketing gerelateerde artikel(en) heb jij als laatste gelezen? 

“De laatste tijd lees ik veel resources en blogs van DigitalMarketer. Die leggen in heel simpele woorden redelijk complexe materie uit. Zo wordt het voor mij ook gemakkelijker om het aan klanten door te geven.” 

5. Wat is je favoriete website of blog? 

“Mede door onze wekelijkse kennissessie heb ik alle favo blogs, sites, podcasts, snapchat stories, enz. enz. samengevoegd in mijn RSS reader Feedly, mega handig man!”

6. Waarvoor kunnen we je ’s nachts wakker maken? 

“Dit klinkt misschien raar, maar voor Vietnamese loempia’s ben ik altijd wel te porren, die vind ik extreem lekker. Ik ben niet echt een ochtendmens (lees: liever geen vroege afspraken), maar voor een verre reis wil ik mijn ochtendhumeur best opzij zetten!”

7. Welk social media kanaal gebruik je zelf het meest? 

“Spijtig genoeg denk ik dat dat nog steeds Facebook is. Instagram gebruik ik wel steeds vaker en Snapchat is toch wel de perfecte app voor als je je verveelt.”

8. Om welke video heb jij recentelijk heel hard gelachen? (of welke video heeft je geïnspireerd?)

“Hij is niet recentelijk, maar ik kreeg deze laatst van een collega door. Die Tante Annie toch haha.”

9. Welk onderdeel van online marketing vind jij het meest interessant en waarom? 

“Als je maar één onderdeel interessant vindt dan werk je waarschijnlijk niet bij Fingerspitz. De mix van kanalen, waaronder SEO, E-mail Marketing, Content en Marketing Automation is iets dat echt de online campaigner in je naar boven haalt.”

10. Tot slot, vul in: … is 100% Fingerspitz.

“Een harde werkweek relaxed afsluiten met een pilsje in de hand op de vrijmibo is 100% Fingerspitz.”

Lees meer over