Super Slim: Jan

leestijd 4 minuten
10 januari 2024

Wie is de Fingerspitzer nou eigenlijk en waar halen wij onze inspiratie vandaan? Dit keer stellen we 10 super slimme vragen aan online marketeer en Teamlead Jan. Een fijne dosis online marketing braintainment voor het weekend.

Q/A: 10 super slimme vragen aan Jan

Jan is Teamlead online marketing bij Fingerspitz. Hij coacht zijn team zodat zij het beste uit de klanten én zichzelf kunnen halen. Daarnaast voert hij online marketing werkzaamheden uit in de breedste zin van het woord, maar op technisch vlak is hij het meest in zijn element.

1. Wat is je eerste herinnering aan internet?

“Mijn eerste herinnering is dan toch wel Kennisnet, waarbij ik zelf mijn eerste websites heb gebouwd. Aangezien dit aardig wat tijd kostte, belde ik in op zaterdagochtend, als mijn ouders nog in bed lagen.”

2. Wie is je favoriete influencer op online gebied? 

“Dat kan er maar één zijn: Simo Ahava. Deze Finse data analist heeft een ontzettend interessante blog over Google Tag Manager en Google Analytics. Veel hiervan kan ik zelf in de praktijk toepassen. Ook als spreker kan hij de materie goed uitleggen! Echt een aanrader om hem te volgen als je met Google Tag Manager een stap verder wilt gaan.”

3. Wat is/zijn je favoriete on- en offline tool(s)?

“Favoriet klinkt wel heel nerdy, maar Google Spreadsheets gebruik ik meerdere malen per dag. Allerlei bestanden heb ik aan elkaar geknoopt om zo goede prognoses te kunnen maken. Daarnaast is Screaming Frog SEO Spider nog een hele handige tool om een goed beeld te krijgen hoe een website op technisch in elkaar zit en waar de kansen liggen.”

4. Wat is je favoriete website of blog?

“Niet direct marketing gerelateerd, maar Tweakers.net bezoek ik graag om weer bij te zijn wat betreft technische ontwikkelingen en gamenieuws. Hoewel ik ontzettend Apple-minded ben, blijf ik nieuwsgierig naar gadgets van andere merken!”

5. Welk(e) online marketing gerelateerde artikel(en) heb jij als laatste gelezen? 

“Ik houd meerdere blogs in de gaten om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Soms heb je informatie nodig die niet op een blog staat, maar je wel verder kan helpen met je werkzaamheden. Dat was voor mij de documentatie voor Enhanced Ecommerce via Google Tag Manager. Hier heb ik ontzettend veel aan gehad om nóg meer data in Google Analytics te kunnen krijgen vanuit de bezoekers van een webshop. Met het uiteindelijke doel om een nog beter resultaat te kunnen behalen.”

6. Waarvoor kunnen we je ’s nachts wakker maken?

“Zoetigheid! Desserts en ijs gaan er bij mij op ieder moment van de dag in. Al sta ik wel raar te kijken als je ‘s nachts mijn slaapkamer binnenloopt met crème brûlée of dulce de leche ijs…”

7. Welk social media kanaal gebruik je zelf het meest? 

“Tja, wat is gebruiken? Ik plaats zelf heel weinig op social media, maar ik kijk er wel vaak op. Als ik moet kiezen, staat Twitter toch wel bovenaan. Het is de eerste app die ik ’s ochtends open en de laatste die ik ’s avonds sluit. Twitter voelt voor mij als het minst perfecte social media kanaal wat er is als je kijkt naar hoe mensen zich gedragen. Je krijgt meer te zien dan enkel de mooie kiekjes van Facebook en Instagram. En als iemand me niet bevalt dan ontvolg ik die persoon.”

8. Om welke video heb jij recentelijk heel hard gelachen? (of welke video heeft je geïnspireerd?)

“Inspireren doet deze video mij allerminst, maar het blijft voor mij een echte klassieker: Ken Lee.”

9. Welk onderdeel van online marketing vind jij het meest interessant en waarom? 

“Dat zijn zowel SEO, Google Tag Manager als Google Analytics. Deze onderdelen kunnen flink technisch zijn en daar ben ik dan ook graag mee bezig. Daarnaast sturen wij natuurlijk bij op resultaat en daarbij is een goede inrichting van de analytics software een must.”

10. Tot slot, vul in: … is 100% Fingerspitz.

“De game nights waarin we het tegen elkaar opnemen op gameconsoles en bordspellen is 100% Fingerspitz.”

Lees meer over