Wie is de Fingerspitzer nou eigenlijk en waar halen wij onze inspiratie vandaan? Dit keer stellen we 10 super slimme vragen aan Nikita. Een fijne dosis online marketing braintainment voor het weekend.
Q/A: 10 super slimme vragen aan Nikita
Nikita is teamlead en online marketeer bij Fingerspitz. Ze is deze maand precies vijf jaar in dienst. De hoogste tijd om haar aan de tand te voelen!
“Op verjaardagen vertel ik dat ik ervoor zorg dat bedrijven beter gevonden worden op Internet en meer verkopen. En dat ik social media accounts beheer en verantwoordelijk ben voor al die advertenties die ze voorbij zien komen!”
1. Flashback Friday: wat is je eerste herinnering aan internet?
Het geluid van inbellen vergeet je niet zo snel! Dat is pure nostalgie. En de telefoonlijn die steeds bezet was. Daar waren mijn ouders niet zo blij mee. Op een gegeven moment kregen we zo’n programma op de computer met een timer. Wat was ik blij toen dit tijdperk voorbij was en we ADSL kregen. Eindelijk urenlang op MSN!
2. Wie is je favoriete influencer op online gebied?
Oei, ik kan niet kiezen. Ik volg veel verschillende personen, die allemaal wel wat interessants te melden hebben.
3. Wat is/zijn je favoriete on- en offline tool(s) en/of apps?
Fijne tools voor het werk zijn Slack, Trello en Canva. Privé ben ik gek op Instagram en Pinterest, lekker plaatjes kijken. Skyscanner is favoriet voor het checken van de goedkoopste vliegtickets!
4. Welk(e) online marketing gerelateerde artikel(en) heb jij als laatste gelezen?
Dat is The Periodic Table of SEO Success Factors: 2017 edition. Even mijn SEO kennis bijspijkeren! Ook las ik de update van Bing Ads waarin ze aangeven dat je advertenties nu volledig uit kan sluiten voor vertoningen op desktop. Heel belangrijk, soms wil je enkel mobiel targeten!
5. Wat is je favoriete website of blog?
Via Feedly volg ik diverse blogs, waar altijd wel iets interessants voorbij komt. Ook vind ik het leuk om de discussies binnen de Dutch Facebook Group te volgen. Dit is een groep op Facebook waarin social media professionals de nieuwste mogelijkheden rondom Facebook marketing delen, maar ook om tips vragen of het melden als er een issue is. Erg handig en leuk om te zien hoe iedereen elkaar helpt!
6. Waarvoor kunnen we je ’s nachts wakker maken?
Op dit moment heb ik liever niet dat je me wakker maakt, met een baby thuis is elk beetje extra slaap mooi meegenomen! 😉 Maar als het dan toch moet, neem me dan maar mee naar Schiphol zodat ik op het vliegtuig kan stappen naar een mooie (verre) bestemming!
7. Welk social media kanaal gebruik je zelf het meest?
Momenteel Instagram en Pinterest (inspiratie opdoen voor het inrichten van mijn nieuwe huis!).
8. Om welke video heb jij heel hard gelachen?
Als we het dan toch over nostalgie hebben… Heerlijk om te zien hoe kinderen reageren op een oude PC met Windows 95! Prehistoric!
9. Welk onderdeel van online marketing vind jij het meest interessant en waarom?
Social media is altijd een interessant onderdeel geweest, maar niet altijd meetbaar. Daar zijn nu meer mogelijkheden voor. Je ziet dus eindelijk wat je inspanningen opleveren. Fijn! Ook is het tof dat er steeds meer advertentiemogelijkheden zijn. Het blijft volop in ontwikkeling. En dat we nu ook nog eens conversies weten te realiseren maakt het helemaal leuk.
Verder blijf ik me na al die jaren nog steeds verbazen over wat je allemaal kunt achterhalen via Analytics. Super veel interessante data waarmee je je campagnes kunt optimaliseren.
10. Tot slot, vul in: … is 100% Fingerspitz.
De combi van serieus werken en tijd voor een lolletje, dat is 100% Fingerspitz. We werken hard voor onze klanten, behalen mooie resultaten, doen veel aan kennisontwikkeling en motiveren elkaar continu. Maar veel humor, game nights, borrels, tafeltennissen en bake-offs horen er ook helemaal bij. Nu je het zegt.. Het is al even geleden dat iemand taart heeft gebakken!