Wie is de Fingerspitzer nou eigenlijk en waar halen wij onze inspiratie vandaan? Dit keer stellen we 10 super slimme vragen aan online marketeer Tessa. Een fijne dosis online marketing braintainment voor het weekend.
Q/A: 10 super slimme vragen aan Tessa
Tessa is Online Marketeer en houdt zich met name bezig met SEO en SEA. Hoe ze op een verjaardag uitlegt wat ze doet? “Meestal vraag ik aan vrienden of familie of ze zich herkennen in de situatie dat ze net een paar sneakers hebben bekeken op een bepaalde site en vervolgens op allerlei andere websites diezelfde sneakers weer voorbij zien komen. Dat vinden ze altijd erg vervelend en dan vertel ik ze dat dat mijn werk is. Ze kijken me dan altijd wel een beetje geïrriteerd aan, mooi is dat! Als ik met termen als SEA en SEO begin te strooien, haken ze namelijk meestal al snel af.”
1. Wat is je eerste herinnering aan het internet?
“Mijn eerste herinnering van internet is toch echt het inbellen via de analoge telefoonlijn met dat afschuwelijke geluid. Je kunt je het bijna niet meer voorstellen. En natuurlijk ook het maken van een eigen Cu2-pagina. Mijn eerste echte kennismaking met HTML.
2. Wie is je favoriete influencer op online gebied?
“Naast alle interessante online marketing bloggers zijn mijn favoriete influencers ook zeker mijn collega’s. Door het delen van kennis kunnen we veel van elkaar leren. Maar ook klanten kunnen soms voor inspirerende vraagstukken zorgen. Iedere klant is toch weer anders en vraagt om een unieke aanpak.”
3. Wat is je favoriete on- of offline tool?
“Sinds een paar maanden gebruik ik Yandex Metrica. Deze tool is heel eenvoudig via Google Tag Manager te implementeren en geeft je leuke inzichten over de bezoekers op je website. Zo kun je verschillende heatmaps inzien m.b.t. bijvoorbeeld het klikgedrag op bepaalde pagina’s en kun je video’s afspelen van specifieke sessies op je website. Erg interessant om te zien hoe bezoekers op je website navigeren. Daarnaast biedt deze tool nog veel meer mogelijkheden!”
4. Welk(e) online marketing gerelateerde artikel(en) heb jij als laatste gelezen?
“Een artikel met diverse AdWords scripts. Ik ben er momenteel ook een paar aan het testen. Altijd handig!”
5. Wat is je favoriete website of blog?
“Ik volg diverse blogs, maar searchengineland.com heeft vaak wel actuele items.”
6. Waarvoor kunnen we je ’s nachts wakker maken?
“Dat is niet moeilijk. Een vakantie naar een mooie, verre bestemming… Moet ik ook alvast mijn wensenlijstje opgeven? 😉 ”
7. Welk social media kanaal gebruik je zelf het meest?
“Facebook en Instagram gebruik ik zelf het meeste privé en Linkedin uiteraard voor zakelijke doeleinden.”
8. Om welke video heb jij recentelijk heel hard gelachen? (of welke video heeft je geïnspireerd?)
“Schitterend dit soort filmpjes.”
9. Welk onderdeel van online marketing vind jij het meest interessant en waarom?
“Zelf vind ik SEA het leukste onderdeel. Je kunt eindeloos blijven optimaliseren en het is leuk om de verschillende targeting mogelijkheden uit te testen. Daarnaast kun je snel resultaat boeken en zijn al je inspanningen en investeringen direct zichtbaar en meetbaar.”
10. Tot slot, vul in: … is 100% Fingerspitz.
“De ultieme bake-offs tussen twee collega’s is 100% Fingerspitz.”