Hoeveel kliks leverde een campagne deze week op en hoe zit het met de resultaten van deze maand in vergelijking met de vorige? Adverteerders vragen het zichzelf dagelijks af. De mogelijkheid om campagnes makkelijk met elkaar te vergelijken was nog niet voor handen in AdWords. Daar is nu verandering in gekomen dankzij een nieuwe resultatentool. In een oogopslag kunnen adverteerders alle campagneresultaten, verspreid over verschillende periodes, met elkaar vergelijken.
Weten hoeveel kliks je campagne deze week opleverde?
Is het vergelijken van datums ingeschakeld? Klik dan op de + button boven de kolom waarvan je de resultaten wilt vergelijken. Benieuwd naar het aantal kliks? De vergelijkingstool laat meteen de klikresultaten zien van deze periode, de vorige periode en het absolute en procentuele verschil.
Adverteerders krijgen middels deze nieuwe functionaliteit direct antwoord op vragen als:
• Welke campagne leverde de grootste stijging in kliks op?
• Welke advertentiegroep liet een conversiedaling van 20% zien?
• Welke zoekwoorden brachten 100 kliks op?
Ook handig: je kunt filters instellen op sommige kolommen. Dat maakt het makkelijk om bepaalde resultaten vast te zetten.
Wil je meer informatie? Ga dan naar het AdWords helpcentrum of neem contact met ons op!