Waarom Salesforce uitstekend werkt met Marketo?

leestijd 4 minuten
27 januari 2021

Ieder marketingteam heeft de verantwoordelijkheid over het beheren en tot stand brengen van sterke communicatie met prospects en klanten. In werkelijkheid is dit misschien zelfs wel de belangrijkste opdracht van je team. Je moet namelijk in iedere fase van de klant een helpende hand bieden. Alleen dit kost veel moeite, zeker omdat je vaak te maken hebt met verschillende databronnen. Om dit te bereiken is er behoefte aan de juiste marketingtools en -processen.

Met de toenemende acceptatie van Salesforce als de centrale hub voor veel organisaties vandaag de dag, is het cruciaal dat je marketing automation software wordt geïntegreerd met Salesforce. In dit artikel behandelen we de verschillende manieren waarop je Marketo naadloos met Salesforce integreert. Als je zojuist Marketo hebt gekocht en op zoek bent naar manieren om naadloos te integreren met Salesforce, of juist andersom, dan is dit artikel handig om te lezen. 

Begin met de basis

Net als veel andere implementatietrajecten moet je beginnen met het beschrijven van jullie strategische doelen. Denk als organisatie na over de problemen die je met de nieuwe integratie wilt oplossen. Heb je het gevoel dat de integratie van Salesforce en Marketo kan helpen bij het realiseren van je bedrijfsdoelstellingen? Het is van essentieel belang dat je de relevante afdelingen bij deze gesprekken betrekt. Alleen op die manier creëer je een aanpak die idealiter in overeenstemming is met de vereisten en verwachtingen van de organisatie.

Zorg ervoor dat je slimme doelen stelt die je graag wilt bereiken binnen een, twee of drie maanden. Deze mijlpalen kunnen echter met de tijd veranderen, afhankelijk van je planning, of uw organisatie, en hoe snel je aan de slag kunt met Marketo.

Hoe de Salesforce en Marketo Sync werken

De standaard out-of-box integratie is probleemloos en eenvoudig, en Marketo staat bekend om zijn uitstekende documentatie met goed gedefinieerde stappen. Voordat je echter kunt integreren, moet je begrijpen hoe de synchronisatie werkt. Afgezien daarvan moet je er ook voor zorgen dat je team het soort gegevens begrijpt dat tussen beide platforms wordt gesynchroniseerd.

De integratie van Marketo en Salesforce is bidirectioneel. Ze worden beide gesynchroniseerd met standaard- en aangepaste objecten. Een standaard integratie tussen de twee ondersteunt de synchronisatie tussen sommige objecten. Deze omvatten account, opportunity, campagnes, leads, contacten, activiteiten en aangepaste objecten.

Je moet echter weten dat de standaard synchronisatie-cyclus slechts om de vijf minuten plaatsvindt. Dit houdt in dat elke zichtbare update die op beide platforms wordt opgemerkt, binnen een interval van minimaal vijf minuten wordt gesynchroniseerd.

In sommige gevallen kan het echter voor je Service Level Agreements (SLA’s) nodig zijn dat je leads zo snel mogelijk opvolgt. In dit geval is het de beste keus om je werkwijze aan te passen. Als je de synchronisatie wilt verhogen, geen probleem, dit kan via je contactpersoon of via de support van Marketo. Deze leads worden daarna naadloos gesynchroniseerd zodra er een nieuwe lead wordt gemaakt binnen Marketo.

Waarom Marketo het beste werkt bij gebruik met Salesforce

Marketo is ongetwijfeld een van de meest betrouwbare marketing automation systemen die nu op de markt beschikbaar zijn. Daarom is de mogelijkheid om moeiteloos met Salesforce CRM te integreren uitzonderlijk welkom.

Voor degenen die niet of nauwelijks willen integreren, is Marketo ook een uitstekende keuze als lead management systeem, specifiek voor mensen die dingen op hun eigen unieke manier willen doen. Marketo heeft bijvoorbeeld een groot aantal personalisatie- en customization opties. Deze functies bieden gebruikers de mogelijkheid om campagnes met de grootste relevantie op te zetten.

Salesforce integreren met Marketo is een stap vooruit op het creëren van een aantrekkelijk CRM-automatiseringsplatform. Deze integratie gaat je heel veel tijd besparen en veel mogelijkheden om direct en relevant met je doelgroep te communiceren. Met als doel het realiseren van meer nieuwe en tevreden klanten!

Lees meer over