Wakker worden; alleen adverteren is niet meer genoeg! Met tientallen opties en concurrentie in de markt heb jij maar één taak: de aandacht van je doelgroep winnen. Hoe? Retarget en nurture is de meest effectieve strategie. Zo blijf je in beeld bij je doelgroep. En als ze ready zijn om te kopen? Dan ben jij top-of-mind.
Dus, combineren maar! Ontdek in deze blog hoe je jouw Google Ads retargeting verbindt met je andere kanalen.
Opfrisser: wat is Google retargeting?
Stel je voor: iemand bezoekt jouw site via een zoekopdracht of na het zien van een eerdere advertentie. Hoe haal je ze terug? Hier komt Google retargeting van pas. Zo herinner je jouw websitebezoekers opnieuw aan jouw merk of aanbieding.
Google retargeting zie je vaak terug in twee formaten: display-advertenties en responsieve display-advertenties van Google. Deze laatste worden gemaakt in je Google Ads-account. Andere opties voor het retargeten van je advertenties zijn video-, app- en zoekadvertenties. Of advertenties die specifiek gericht zijn op bezoekers die een bepaalde actie op je website hebben voltooid.
Retargeting: van twijfel naar koop
Dat gezegd hebbende. Besef je dat retargeting ads zeker niet meteen hoeven te knallen in resultaten. Sterker nog, zie deze advertenties eerder als aandachttrekker.
Waarom remarketing onmisbaar is voor je PPC-campagnes?
- Het verhoogt de zoekopdrachten naar jouw merk, wat je conversies kan boosten
- Stimuleer je klanten tot een definitieve aankoopbeslissing via een korting of speciale aanbieding
- Zo zet je verlaten winkelwagens om naar een voltooide aankoop
- Push bij nieuwe doelgroepen richting bewustwording en overweging
- Wakker merkloyaliteit aan ga voor herhaalaankopen en/of upsells.
5 manieren om te shinen met Google Ads
Nu komt het beste deel. Klaar om je online zichtbaarheid en conversies te versterken? Deze tips helpen jou om te nurturen via Google Ads.
Zo combineer je Google Ads retargeting met andere kanalen:
- E-mailmarketing met Google Ads
Koppel e-mailcampagnes aan je Google Ads retargeting. Wie is nog niet over de conversie-streep gesprongen? Retarget hen met een Google-advertentie én stuur een follow-upmail. Gewoon een vriendelijke reminder, om ze te overtuigen een aankoop te doen.
- Organisch verkeer en Google Ads
Laat je contentmarketing met Google Ads samenwerken. Spreek de bezoekers van je blogposts of video’s opnieuw aan met verschillende advertenties die hen écht interesseren.
Stel dat een gebruiker een blog leest over jouw top 10 aanbod, maar niks koopt. Retarget dan met een Google-advertentie, om ze naar die aankoop te begeleiden. - Cross-device retargeting
Zorg voor een fijne ervaring door het gedrag van je gebruikers te volgen en te retargeten.
Bijvoorbeeld: iemand bekijkt in de lunch via mobiel jouw website. Vervolgens wil je dan later via de laptop van deze gebruiker ook zichtbaar zijn. Toon een retargeting advertentie met een speciale aanbieding. - Offline naar online retargeting
Integreer conventionele marketingmethodes, zoals briefpost, met online Google Ads. Gebruik unieke URL’s of QR-codes om deze overgang mogelijk te maken.
Ter illustratie: je opent een nieuw filiaal. Als aankondiging verstuur je per post een kaartje met een unieke URL of QR-code. Deze stuurt de gebruiker naar een landingspagina met een exclusieve kortingsactie. Die gebruikersgegevens helpen jou om ze te laten converteren. - Social media en Google Ads
Maak gebruik van verschillende social platformen, zoals Instagram om mensen te retargeten die eerder interactie hadden met jouw Google Ads.
Zo stuur je richting conversie
Het belangrijkste van dit hele verhaal? Zorg dat je een samenhangende, consistente boodschap aanhoudt. Je wilt dat je gebruikers de juiste boodschap op het juiste moment te zien krijgen. In iedere fase van de klantreis. Dat is hoe je met retargeting-advertenties richting conversie stuurt.
Weet je niet goed aan welke knoppen je het beste kunt draaien? Samen bouwen en beheren we jouw campagnes, op naar meer conversies.