Social media levert in veel gevallen weinig rendement op. Toch is een hoge ROI absoluut mogelijk. Conversies realiseer je met een gerichte boodschap naar de juiste doelgroep. Adverteren via social media is bijzonder effectief!
De voordelen van adverteren via social media
- Heel gericht adverteren
- Je bereikt snel je doelgroep
- Meer bezoekers, meer leads en conversies
- Vergroot de betrokkenheid bij je berichten
- Werken aan je naamsbekendheid en imago
Waarom adverteren via social media?
Door te adverteren via social media, kun je je bedrijfspagina op dat medium promoten. Zo kun je je aantal volgers vergroten, invulling geven aan je imago en een relatie opbouwen met je doelgroep. Je kunt meer bezoekers naar je website toe trekken en daar meer conversie genereren, maar ook de betrokkenheid bij je berichten vergroten door deze te boosten. Likes en shares op social media hebben invloed op je ranking in zoekmachines. Met het vergroten van je engagement vergroot je dus ook je online vindbaarheid. Kortom, er is veel te behalen met social media adverteren.
“ViaFacebook Adsrealiseerden we voor Holmatro binnen zes weken tijd maar liefst 10.000 likes! En dat allemaal binnen een relevante doelgroep, brandweermannen. Die ook nog eens ontzettend betrokken zijn. Een droomresultaat.” – Nikita Peeters, social media expert
Hoe werkt het?
Adverteren via social media kan heel gericht, maar het is wel belangrijk om eerst te bepalen wie je doelgroep is en op welk medium deze mensen zich begeven. Vervolgens bespreken we wat je doelstellingen zijn en wat je budget is. Daar richten we de campagnes op in. We beheren je campagnes en passen ze aan wanneer we nieuwe kansen zien. Zo kunnen we inspelen op actualiteiten en trending topics en blijven je advertenties altijd relevant.
Interesse in adverteren via social media?
Kom eens kletsen met onze social media specialisten. Ook voor jouw bedrijf zijn er grote kansen. Laat ons weten wat je ideeën zijn, we zijn benieuwd!