Social media marketing Social media marketing

Social media is een belangrijk kanaal. Je steekt er veel tijd, geld en energie in, maar je concurrenten doen precies hetzelfde. Wil je succesvoller zijn dan je concurrent? Een ijzersterke social strategie is wat je nodig hebt.

Social media strategie: de voordelen

  • Social media als middel om je doelen te behalen
  • Meer awareness, traffic en conversies
  • Verhoog de engagement met je bezoekers
  • Bereik en activeer je doelgroep zo goedkoop mogelijk
  • Steeds weer nieuwe targetingmogelijkheden

Jouw doelgroep zit op social media

Social media, we doen het allemaal. We staan er mee op, en we gaan er mee naar bed. We zijn er stiekem een beetje verslaafd aan geraakt. Ook jouw doelgroep.

Maar het ontbreekt vaak aan een goede strategie. De kern van social media marketing is de juiste persoon te bereiken, via het juiste kanaal. Stop met hagel schieten, want dat kost tijd, geld en uitendelijk conversies. Er is een slimmere manier om je doelgroep te activeren.

Wie is je doelgroep eigenlijk? Wat doen ze op social media? Welke boodschap spreekt hen aan? Zijn ze al bekend met jouw merk, product of dienst? Weet je überhaupt wel genoeg over je doelgroep?

Deze basisinformatie vormt de kern van een succesvol social media plan. Met deze informatie richt je je social media plan in en ga je campagnes bouwen.

Slimmere social campagnes

Stiekem verzamel je meer data dan je denkt. Het slim inzetten van die data vergroot de kans om je doelen via social media te bereiken. Denk aan het opnieuw bereiken van websitebezoekers en leads. En er zijn nog veel meer slimme trucs die resulteren in méér social succes.

Adverteren op social media is nooit een doel op zich. Kanalen als FacebookInstagramTwitterLinkedIn en Snapchat maar ook bijvoorbeeld YouTube dragen slechts bij aan je algemene online doelstellingen. Welke je wanneer moet inzetten, met welke boodschap en voor welke doelgroep, blijkt dus uit die doelstellingen, in combinatie met je strategie.

Ook voor de B2B is social media een fantastisch en belangrijk middel geworden. LinkedIn groeit enorm in gebruik, leads genereren kan nu zelfs binnen platformen zelf en het gebruik van creatieve middelen zoals video neemt ook in de B2B enorm snel toe. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Veel social media gebruikers volgen ook influencers op social media. De kans dat influencer marketing voor jouw merk interessant is, is groot. Hiermee boost je je naamsbekendheid, maar genereer je ook meer verkeer en conversies. Het ligt er maar net aan wat je doelstellingen zijn.

Meer weten?

Slimme social media campagnes helpen je online doelen te bereiken. De mogelijkheden zijn eindeloos. We helpen je graag bij het uitstippelen van je social media strategie.