Formulieren worden weinig ingevuld en conversies blijven uit. Is dit herkenbaar voor jouw site? Dan is het optimaliseren van formulieren cruciaal voor je. Met gebruiksvriendelijke formulieren vergroot je namelijk het aantal conversies. Dit doe je met form analytics, een door velen onderschat onderdeel van conversie optimalisatie.
De voordelen van Form Analytics
- Je krijgt snel inzicht in hoe je formulieren presteren
- Je weet hoe men je formulieren invult en waar men afhaakt
- We geven je concrete verbeterpunten
- Beter werkende formulieren bevorderen de gebruiksvriendelijkheid
- Draagt bij aan conversie optimalisatie
Online formulieren zijn cruciale conversiepunten
Op veel websites worden verschillende formulieren gebruikt. Bijvoorbeeld een contactformulier of een formulier voor een offerte aanvraag. Maar ook binnen het bestelproces van een webshop zet je formulieren in. Dat zijn allemaal cruciale punten op je site, waar conversie moet worden behaald. Het is dus zaak om deze formulieren op orde te hebben. Dat kan met Form Analytics.
Hoe werkt Form Analytics?
Form analytics is een heel specifieke benadering. Het is puur gericht op de vraag of specifieke velden wel of niet, juist of onjuist of met moeite zijn ingevuld. Ook bekijken we of gebruikers vaak afhaken bij specifieke velden. Op basis van deze analyses beslissen we of de formulieren geoptimaliseerd moeten worden. We rapporteren de resultaten aan je en geven je concrete verbeterpunten. De formulieren kunnen dan geoptimaliseerd worden om zo meer conversie te realiseren.
Bevat jouw website veel formulieren?
Het is slim om alle formulieren eens na te lopen. Is meer conversie mogelijk? Wij onderzoeken voor jou de mogelijkheden. Vraag ons gerust om meer informatie!