YouTube Ads

De aandacht die je krijgt bepaalt het succes van je online inspanningen. Daarvoor moet je opvallen en je verhaal vertellen. Word zichtbaar op de één na grootste zoekmachine ter wereld: YouTube!

De enorme voordelen van YouTube Ads

  • YouTube stijgt razendsnel in populariteit
  • Perfect voor naamsbekendheid en traffic
  • Via het superslimme Google Ads-platform
  • Veel verschillende soorten advertenties
  • Ideaal voor remarketing

De op één na grootste zoekmachine ter wereld

Na Google is YouTube de populairste zoekmachine ter wereld. Daar heeft Google – eigenaar van YouTube – dus een enorm imperium mee in handen. En daar profiteer jij als adverteerder enorm van.

Als je video advertenties inzet via bijvoorbeeld YouTube, bereik je enorm veel mensen op een actieve en visuele manier. Bovendien maak je gebruik van de superslimme biedstrategieën en algoritmes voor campagnes en doelgroepen die je kent van Google Ads. YouTube campagnes zijn bewezen succesformules voor bijvoorbeeld meer naamsbekendheid voor je product, dienst of merk in het geheel, en daardoor onmisbaar in je SEA plan.

Bij Fingerspitz werken gecertificeerde YouTube Ads-experts. Daarnaast beschikken onze content specialisten over de nodige kennis omtrent de allerbeste video’s, voor het beste resultaat. Want een ijzersterke strategie is één, creativiteit is minstens zo belangrijk.

Alleen voor de jonge generaties?

YouTube kun je inderdaad zien als de perfecte mix van een zoekmachine en social media. De jonge generaties volgt er hun favoriete artiesten en influencers. Maar YouTube wordt ook voor oudere generaties gebruikt – zowel B2B als B2C.

Maar liefst 75% van alle volwassenen geeft aan YouTube te gebruiken. En 68% geeft aan YouTube video’s te bekijken in de overwegingsfase om iets te kopen.

YouTube is interessant voor alle generaties, en iedere markt. Ook in de B2B zien we het gebruik van YouTube Ads enorm toenemen. En terecht, want het werkt!

Prachtige advertenties

Er zijn veel soorten advertenties beschikbaar voor YouTube:

  • In-stream video’s zijn ideaal voor het genereren van zo veel mogelijk impressies. Je maakt onderscheid in skippable en non-skippable. 
  • Bumper ads zijn héle korte video’s van 6 seconden, die je vertoont vóórdat een video begint.
  • Discovery video’s worden getoond op de zoekresultatenpagina en als aanbevolen video’s, en werken goed in combinatie met remarketing.
  • Outstream video’s zorgen ervoor dat je video’s in het Google Display Network te zien zijn.
  • Ook tekstadvertenties die je opmaakt in Google Ads, kunnen worden vertoond op YouTube. 

Video is hot!

Implementeer YouTube in je SEA-strategie. Bij Fingerspitz werken gecertificeerde Google Ads-experts, met veel ervaring met het YouTube platform.

Ook werken er bij Fingerspitz meerdere content specialisten, die je helpen bij het uitwerken en produceren van de perfecte video advertenties voor YouTube, voor het allerbeste resultaat.