First party datastrategie om jouw dataverlies te voorkomen?
Groei door first party data, ook in een cookieloze wereld
Ontknoop de wirwar van data silo’s, technische obstakels en AVG-compliance.
Wat is First-Party Data?
First-party data is informatie die je direct van je publiek of klanten verzamelt. Dit gebeurt via je website, app, CRM, enquĂȘtes en sociale media. In tegenstelling tot third-party data (van derde partijen), komt first-party data rechtstreeks uit je interacties met klanten. Het geeft waardevolle inzichten in wat je klanten echt willen.
Waarom First-Party Data essentieel is
1. Relevanter en persoonlijker: met first-party data maak je je marketingcampagnes persoonlijker en relevanter. Tegenwoordig verwachten veel consumenten zelfs meldt dat bedrijven gepersonaliseerde aanbiedingen sturen, gebaseerd op hun eerdere aankopen.
2. Betere klantbeleving: door klantvoorkeuren te kennen, pas je je diensten aan en verhoog je de klanttevredenheid. Jij koopt ook eerder bij een bedrijf dat jouw een gepersonaliseerde ervaring biedt, toch?
3. Voldoet aan privacywetten: First-party data verzamel je met toestemming van de gebruiker, wat je helpt te voldoen aan privacywetten zoals GDPR en CCPA.
4. Hoger rendement op marketing: Wist je dat bedrijven met first-party data tot twee keer meer omzet genereren? Ook zouden deze bedrijven 1,5 keer meer besparen.
5. Onafhankelijk van Third-Party Cookies: nu browsers third-party cookies uitfaseren, wordt first-party data nog belangrijker. Dit verandert de manier waarop digitale advertenties werken, met meer nadruk op directe relaties met klanten.
Wil je meer weten over first-party data? En hoe het je bedrijf kan veranderen? Bekijk onze video. We leggen je uit hoe first party data jouw marketing versterkt. Zodat jij sterkere klantrelaties opbouwt. Ontdek hoe je de kracht van first-party data inzet voor jouw bedrijfsstrategie.