Traditional Doer

 

Stuur meer op data en experimenten. Zie innovaties als een nieuwe kans: durf ze te omarmen!

Zorg ervoor dat je genoeg tijd investeert in je eigen ontwikkeling. Blijf experimenteren, en leer daar weer van. Blijf jezelf uitdagen: houd de laatste ontwikkelingen goed in de gaten!

 


 

 

Dit is jouw online marketing survival kit:

Gebruik het dashboard om meer te sturen op data en resultaten uit experimenten. Durf nieuwe innovaties en inzichten te omarmen.

Gebruik het lab om te blijven onderzoeken en experimenteren, zodat ontwikkeling nooit stopt.

Gebruik het postvak om zo veel mogelijk kennis vanuit andere bronnen op te doen. Volg de beste influencers, en meld je aan voor verschillende kennisplatformen.

 


 

Benieuwd naar de score van je collega?

Vul een e-mailadres in, en we sturen hem of haar een uitnodiging om de test ook te doen!

Handige tips

Singulariteit

Lees je in over Singulariteit. Dit begrip gaat over de razendsnelle ontwikkelingen op het gebied van artificial intelligence. De voorspelling is dat, in 2045, de ontwikkelingen op het gebied van technische vooruitgang niet meer door mensen gedaan hoeft te worden. Dat kan de techniek dan namelijk veel beter zelf.

Een goede leestip is dit artikel, waarin Ray Kurzweil – volgens Bill Gates ‘de beste voorspeller op het gebied van artificial intelligence – voorspelt hoe technische ontwikkelingen onze levens de komende jaren beïnvloeden.

SCRUM

  • Werk al je projecten uit in een roadmap. Bepaal wat je wanneer gedaan wilt hebben. Werk daarbij met sprints: één sprint is twee weken.
  • Zorg ervoor dat de voortgang van ieder project transparant is en voor iedereen inzichtelijk. Creëer één centraal projectplan, bijvoorbeeld met Trello.
  • Praat elkaar dagelijks bij over het proces in een korte “stand-up”: wat heb je de dag ervoor gedaan? Waar ben je tegenaan gelopen? Wat heb je van elkaar nodig? En wat ga je vandaag doen?

Doelen stellen

  • Gebruik het OKR-model: dit staat voor Objectives & Key Results. Dit model wordt door de innovatiefste organisaties uit Silicon valley toegepast,: denk aan Google, Intel en Amazon.
  • Maak je Objectives (doelen) hyper ambitieus: als je ze uiteindelijk voor 60/70% hebt behaald, zit je goed. Haal je je doelen voor de volle 100%? Dan ben je niet ambitieus genoeg geweest.
  • Zorg dat je iedere week 1% verder bent dan de week ervoor. Dat is een nihil verschil, dus zeker haalbaar. Maar over een tijdsperiode van een jaar is dat maar liefst 66%!

Slimmer werken & sneller groeier

  • Verdiep je in de kunst van growth hacking. Daarmee hack je bepaalde kansen in de digitale industrie, om te groeien
  • Automatiseer wanneer je 2x hetzelfde doet. Met tools als Zapier maak je de slimste en handigste koppelingen tussen tools, acties en processen.
  • Keeping score is ontzettend belangrijk. Ga je je doelen halen? Wat moet je doen om bij te sturen? Maak daarbij gebruik van slimme dashboards, zodat je snel de juiste beslissing kunt nemen.

 

Volgende stap: test de digitale volwassenheid van je organisatie

Met de Digital Growth Grader test je de digitale volwassenheid van je organisatie. Doe de test, zie waar je staat & groei door!

Start de Digital Growth Grader