Een Black Friday om van te dromen!

Specialisaties in deze case
  • 3.67% social CTR t.o.v. benchmark

  • +23.3% CTR SEA ADS 33.3% vs 10%

  • +302k omzet BF = 3x (!) de target

De uitdaging

Nachtrust heeft een unieke positie in de beddenwereld. Waar de grote fabrikanten het lastig kunnen hebben dankzij voorraad issues en lange levertijden, heeft Nachtrust een grote voorraad en korte lijntjes met allerlei topmerken.

 

Over het algemeen betekent dat makkelijk scoren, maar helaas is dat voor Nachtrust niet zo. Het merk heeft een relatief lage merkbekendheid en moet opboksen tegen de gevestigde giganten zoals Beddenreus of onze Zweedse vrienden van IKEA.

 

Er zijn gelukkig wel piekmomenten waarbij het merk klappers kan maken, en één daarvan is met Black Friday. Om de koopjesdag tot een piekmoment te maken, willen we een verdubbeling in de omzet zien in 2022.

De route naar resultaat

Om zich te kunnen onderscheiden, moet Nachtrust natuurlijk opvallen. Al helemaal tijdens Black Friday. We hebben ingehaakt op problemen die haar concurrenten bezighoudt, namelijk lange levertijden en lage voorraden.

Tijdens een zoekwoorden onderzoek werd vastgesteld welke merken het populairst zijn. Waar werd het meest op gezocht in combinatie met korting, aanbieding of levertijd? Er zat veel volume op ‘Auping korting’ en ‘Auping Black Friday’.

Als officiële reseller van erkende beddenmerken zoals Auping en Serta, mag Nachtrust gebruik maken van hun officiële fotografie en logo’s.

Voor de advertenties is slim gebruik gemaakt van de autoriteit van de bekende merken. Dit hebben we gecombineerd met onze visuals. Voor de visuals is gebruik gemaakt van een speciaal Black Friday logo met op de visual de duidelijke boodschap ‘snelle levertijden’.

Voor de website is er een pop-upvenster ontwikkeld om Black Friday te benadrukken. De pop-up werd getoond als de websitebezoeker zich minimaal vijf seconden op de website bevond. De pop-up bevatte een timer die volgens het principe van urgentie aanzet tot actie en een overzicht van alle deals.

Uitkomsten

Het grote doel was het verdubbelen van de omzet. Dat is zeker gelukt! En wel met 400%(!) groei in plaats van de beoogde 100%.

 

Dankzij het zoekwoordenonderzoek wisten we dat er behoefte was aan onze acties voor social media. Dat betekende een hele hoge CTR van 3,46%.

 

In Google Ads zagen we het zoekvolume groeien en hebben de aanpassingen van de advertentieteksten met de automatische regels geresulteerd in een hogere CTR. Er was een stijging van 23,3%.

  • 3.67% social CTR t.o.v. benchmark

  • +23.3% CTR SEA ADS 33.3% vs 10%

  • +302k omzet BF = 3x (!) de target

Dit wil ik ook!