Estivant: 70,7% uplift in boekingen door slimme suggesties

Specialisaties in deze case
  • +70,0% conversiepercentage

  • +108,7% stijgingen alternatieve reisboekingen

Estivant biedt vakanties speciaal voor eenoudergezinnen, waar elk moment telt en centraal staat. Met zorgvuldig samengestelde activiteiten voor kinderen en ontspanningsmomenten voor ouders zorgt Estivant ervoor dat iedereen de nodige ‘wij-tijd’ krijgt. Bij Estivant krijg je de perfecte balans tussen samenzijn, avontuur en ontspanning. 

The challenge

Vakantieboekers lopen tegen een ‘alles-is-uitverkocht-muur’ aan en het is onduidelijk of er toch nog opties beschikbaar zijn. Denk aan andere bestemmingen, dagen, faciliteiten et cetera. Maar nadat mensen de (mogelijk) uitverkochte reizen zien, verlaten ze snel de website. Zo komen ze niet tot de aangeboden vervolgstappen van de holiday operator.

De website moet dus toegankelijker worden voor bezoekers, zodat het sneller duidelijk is dat er andere opties mogelijk zijn.

How we did it

De kenmerken van van een goede website zijn in de volgende categorieën opgesplitst: 

  1. Toegankelijkheid van de website
  2. Levendigheid/helderheid van de content 
  3. Waargenomen productinformatie
  4. Waargenomen service snelheid
  5. Responsieve communicatie

Vanuit deze categorieën is een plan gemaakt om de toegankelijkheid te verbeteren. 

Als bezoekers tijdens hun zoektocht uitverkochte reizen tegenkomen, dan wordt de bedachte knop “alternatieven” ingezet. De knop leidt naar een pagina met reizen die wel nog beschikbaar zijn op de geselecteerde datums. De knop is niet zichtbaar als de geselecteerde data nog wel beschikbaar zijn.

Om de communicatie tussen de bezoeker en de service van Estivant te verbeteren, is er ook een “reisadvies” knop toegevoegd. Als de gewenste reis is uitverkocht, verschijnt deze knop zodat klanten gemakkelijk persoonlijk advies kunnen vragen.

  • +70,0% conversiepercentage

  • +108,7% stijgingen alternatieve reisboekingen

Dit wil ik ook!