Inzichten in de DIKS klantreis door kwalitatief Usability Testing onderzoek

Specialisaties in deze case
  • Inzicht in zoekgedrag van potentiële klanten

  • Kennis over onduidelijkheden in de gebruikerservaring

  • Datagedreven A/B-testen op basis van gedrag van de bezoeker

DIKS is een verhuurder van voertuigen (auto’s en busjes). Ze geloven in de kracht van huren en delen. Dat scheelt niet alleen in je portemonnee. Ook is dit beter voor het milieu. Zo zorgen we samen voor ruimte in de stad. 

De uitdaging

DIKS is een familiebedrijf dat weet hoe te handelen door hun jarenlange kennis en ervaring. Dit was alleen niet altijd gebaseerd op data. Zo misten ze belangrijke inzichten. Tijd om data aan boord te halen, zodat de website van DIKS structureel stevig in de markt staat.

De route naar resultaat

Via een Usabilty Test lieten we 6 potentiële DIKS klanten een auto huren. Door de juiste vragen kregen we een compleet beeld van hun ervaringen. Wat valt op? Wat gaat goed, en wat vooral ook niet?

Tijdens deze interviews ontdekten we patronen in hoe gebruikers de website benaderen en wat hun informatiebehoefte is. Dit gaf inzicht in de daadwerkelijke journey op de website. Zo leren we datagedreven wat te optimaliseren!

  • Inzicht in zoekgedrag van potentiële klanten

  • Kennis over onduidelijkheden in de gebruikerservaring

  • Datagedreven A/B-testen op basis van gedrag van de bezoeker

Dit wil ik ook!