Kwalitaria: hoe +70.000 nieuwe mensen zich Kwalitaria zullen herinneren

Specialisaties in deze case
  • +61.000 klikken op links

  • 1.2 miljoen mensen bereikt door middel van remarketing

  • Geschatte stijging in advertentie herinnering: +70.000

Kwalitaria: Geen normale snackbar, maar dé plek voor kwalitatief snacken én heerlijke maaltijden. Binnen de uitingen van Kwalitaria staan de verschillende acties altijd centraal, waarbij wij hen helpen met het opzetten van de campagnes. Zo hebben zij elk seizoen verschillende seizoens ‘specials’ en een paar keer per jaar de ‘Burgermenu Stuntweken’. Alles om de hongerige klant te bedienen met (h)eerlijke maaltijden en lekkere acties! 

Echter kwamen we tot de conclusie dat de focus binnen de marketing-uitingen met name lagen op actiematige campagnes. Hierbij mistten we het échte branding-verhaal: Wie is Kwalitaria en waarvoor kan je altijd bij ze terecht? Het vaste assortiment werd namelijk een stuk minder onder de aandacht gebracht. Júist nu, in tijden van crisis zoals bij Corona, is merkbranding ontzettend belangrijk. Helemaal nu de markt wat betreft het bezorgen van eten enorm aan het groeien is. Denk hierbij aan Thuisbezorgd en Deliveroo. Conclusie: de concurrentie neemt enorm toe en branding is hierbij key! 

Bij Kwalitaria kan je terecht voor kwalitatief snacken met oog voor kwaliteit en duurzaamheid. Naast heerlijke seizoensspecialiteiten hebben zij ook een geweldig vast assortiment aan burgers, maaltijden, friet(specials) & snacks. Dat wilden we de rest van Nederland dan ook laten graag laten weten! Door een fijne samenwerking, verlekkerend beeldmateriaal én de juiste targeting hebben we een mooi bereik gecreëerd onder mensen die Kwalitaria nog lang zullen herinneren.

Joris Krauweel

Former Lead SEO

Oplossing

Om de branding van Kwalitaria naar een hoger level te tillen en zo meer merkbekendheid te genereren, zijn we aan de slag gegaan met een campagne waarbij we zoveel mogelijk bereik wilden creëren voor de vier hoofdcategorieën waaruit hun assortiment bestaat. Deze vier hoofdcategorieën zijn als volgt:

  • Friet & Snacks
  • Friet Specials
  • Burgers & Burgermenu’s 
  • Maaltijden

Bij elke categorie hebben we een video gemaakt waarin de categorie werd uitgelicht. Deze video’s hebben we onder een brede doelgroep verspreid en werden vervolgens vertoond op Display, Facebook & Instagram én Youtube. In één reeks kreeg je dan alle vier de video’s te zien, zodat je ook gelijk kennismaakt met alle vier de productgroepen.

Na het vertonen van deze reeks video’s werden de statistieken geanalyseerd. Op basis van op welke video een persoon het meeste engagement vertoonde, werd een remarketing campagne uitgevoerd via dezelfde drie kanalen. Bij deze remarketing campagne kreeg je dan een specifieke video te zien met het assortiment waarbij het meeste engagement werd vertoond. 

Resultaten

Facebook & Instagram:

  • Bereik Friet Specials video: 564.858
  • Bereik Maaltijden video: 275.708
  • Bereik Hamburgers video: 218.557
  • Bereik Friet & Snacks video: 181.403
  • Geschatte stijging in advertentie herinnering: 70.700
  • Ratio stijging in advertentie herinnering: 12,17%
  • ROAS: 168%

Youtube:

  • Vertoningen: 85.895
  • Video afgespeeld voor 25%: 96,62%
  • Video afgespeeld voor 50%: 93,34%
  • Video afgespeeld voor 75%: 91,79%
  • Video afgespeeld voor 100%: 90,57%

Display:

  • Vertoningen: 7.426.459
  • Klikken op links: 61.132
  • +61.000 klikken op links

  • 1.2 miljoen mensen bereikt door middel van remarketing

  • Geschatte stijging in advertentie herinnering: +70.000

Dit wil ik ook!