Van piekeren naar pieken op het einde

Specialisaties in deze case
  • +27% conversiepercentage

  • 399% ROI op agency

  • +93,55% herhaalaankopen

Winnaar Dutch Search Awards 2022

Beste CRO campagne

 

John Beerens is de favoriete kale vriend van iedere haarliefhebber. De concurrentie in de beauty webshop wereld is groots. De branche zit in een welbekende race-tot-the-bottom op het verlagen van prijzen.

 

The challenge

In een concurrerende en prijsgevoelige markt is het een enorme uitdaging om een gezonde marge over te houden. Eerder is gebleken dat de klanten van Johnbeerens.com erg prijsgevoelig zijn. Hoe kunnen we de prijsperceptie in de customer journey positief beïnvloeden zodat we meer herhaalaankopen realiseren en daarmee het conversiepercentage verhogen?

How we beat it

Met Daniel Kahneman’s Peak-End rule, cognitieve dissonantie, en post-purchase rationalization stelden we een strategie op. Ook werd de regel van 100 ingezet. Welke stelt dat het weergeven van korting in percentages beter werkt voor bedragen onder de €100 en dat korting in absolute getallen beter werkt voor bedragen boven de €100.    

Op basis van theorieën hebben we optimalisaties uitgevoerd, door middel van A/B testen.

  • Op de productdetailpagina’s wordt nu ook de besparing in euro’s aangegeven
  • Ook wordt de besparing in procenten aangegeven om de regel van 100 te valideren

Het resultaat

De totale impact van alle optimalisaties op de website breed +13,05% in CR% en daarnaast nog een +13,14% stijging in CR% op 20% van het assortiment.

Dankzij de optimalisaties is er een significante stijging van +93,55%(!) in herhaalaankopen op de website over de experimentele periode.

Ook was er een uplift in het aantal transacties website breed met meer dan 13%, een ROI van 399% in het eerste jaar en een 13,14% uplift in producten die nergens goedkoper zijn.

  • +27% conversiepercentage

  • 399% ROI op agency

  • +93,55% herhaalaankopen

Dit wil ik ook!