Cost Data Importer
In één oogopslag kosten en opbrengsten zien
Bekijk de kosten en ROI van alle advertentiekanalen direct in Google Analytics 4. Dit kan eenvoudig met de Cost Data Importer van Fingerspitz. Speciaal ontwikkeld om bedrijven meer inzicht te geven in de kosten en opbrengsten per kanaal. Want jij wilt toch ook meteen om GA4 zien wat de kosten en opbrengsten zijn vanuit andere advertentieplatformen? Je leert je nieuwe beste vriend hier beter kennen.
De voordelen van kostendata in Google Analytics 4
Ga slim met je geld om
Vergelijk de advertentiekosten van kanalen, zoom in op campagne details binnen Google Analytics 4, verdeel budgetten en maximaliseer bijvoorbeeld de Return On Ad Spend (ROAS).
Bespaar tijd
Rapporteer rechtstreeks vanuit Google Analytics 4 (of Looker Studio). Inloggen op alle kanalen om cijfers te controleren en te verzamelen is niet meer nodig.
Gegevens uit verschillende bronnen importeren
Cost Data Importer haalt automatisch de campagnegegevens (inclusief kosten, impressies en kliks) op van verschillende advertentieplatformen en stuurt deze door naar Google Analytics 4. In combinatie met bestaande conversiegegevens (doelconversies, offline conversies en e-commerce verkoop), krijg je direct inzicht in de CPA, ROI of ROAS van alle kanalen, campagnes en advertenties.
Wat hebben we nodig?
- Toegang tot je Google Analytics 4-account
- Toegang tot advertentieaccounts
- Voor campagnes moet de UTM parameter utm_id ingesteld zijn met als waarde het campagne ID
Benut kostendata per kanaal in Google Analytics 4
Voor het uploaden van kostengegevens naar Google Analytics 4 maken wij gebruik van Adverity. Adverity is een data intelligence platform (ETL) waarbij wij vanuit verschillende API-koppelingen data kunnen extraheren, transformeren en opnieuw inladen. Denk hierbij aan verschillende kanalen, zoals bijvoorbeeld Microsoft Ads, Meta Ads, LinkedIn Ads, Pinterest, Instagram en Criteo.