Thought Leader Ads op LinkedIn: tips & tricks

leestijd 3 minuten
9 juni 2023

LinkedIn, hét social netwerk om professionals te vinden en te bereiken. Een perfect advertentieplatform dus, zeker met deze nieuwe advertentiemogelijkheid. Heb jij al gehoord van Thought Leader Ads? 

Met Thought Leader Ads sponsor je de bijdrage van ‘thought leaders’ binnen jouw organisatie. Denk aan invloedrijke personen met een sterk netwerk. Deze manier van adverteren versterkt de geloofwaardigheid van je bedrijf. Vanaf 14 juni 2023 kan iedereen hier gebruik van maken. 

Wij vertellen je waarom je kiest voor Thought Leader Ads en wanneer het slim is om dit in te zetten. Zo ga jij goed voorbereid van start!

Waarom Thought Leader Ads?

1. Bouw aan je geloofwaardigheid

Thought Leader Ads geven bedrijven de kans om content van echte medewerkers te promoten. Dit leidt tot een toename van vertrouwen in je merk. Naast een boost in het vertrouwen, versterkt deze communicatie ook de relatie met je doelgroep.

2. Positioneer je merk als autoriteit

Deze vorm van adverteren biedt de mogelijkheid om unieke invalshoeken van experts of topmedewerkers te delen. Zo positioneer je je medewerkers als leiders in hun vakgebied. Ook onderscheid je jezelf zo van je concurrentie.

3. Groei van je community

Door berichten van thought leaders in je bedrijf te sponsoren, genereer je meer  volgers en betrokkenheid. Zo versterk je hun persoonlijke invloed op de groei van de community van jouw organisatie. 

Thought Leader Ads slim inzetten

Thought Leader Ads bieden veel mogelijkheden. Hoe zet je Thought Leader Ads slim in?

Werk efficiënt en hergebruik succesvolle content

Je stimuleert thought leadership door content van medewerkers opnieuw te plaatsen in je promotie.

Laat je bedrijfscultuur- en overtuigingen zien

Benadruk posts waarin je bedrijfscultuur en -overtuigingen duidelijk naar voren komen. Zo trek je kwalitatief sterke medewerkers aan die daarbij passen.

Positioneer bepaalde medewerkers als Thought Leaders

Geef je bedrijf een nieuwe stem door bepaalde medewerkers op de voorgrond te plaatsen.

Meet de impact van je content

Als je de mate van interesse en betrokkenheid richting jouw medewerker begrijpt, dan kan dit helpen bij je contentstrategie. 

Hoe zien Thought Leader Ads eruit in je feed?

Thought Leader Ads zie je terug in je overzicht, net zoals elke andere Single Image Ad. De organische opmaak vraagt om persoonlijke interactie. Wel zie je ‘’gesponsord door bedrijf’’ bij de post staan.

Tips & tricks voor Thought Leader contentcreatie

Verwerk deze 5 tips in je strategie, zodat je altijd sterke content promoot met je Thought Leader Ads.

  1. Houd je content actueel en interessant

    Deel een recente reactie of analyse op nieuws uit jouw vakgebied. Zoek naar de relatie tot je expertise, jouw interesses en de interesses van je netwerk. 

  2. Deel je standpunt

    Deel een uniek perspectief of een scherpe visie op een trend uit de markt. Ga bijvoorbeeld dieper in op best practices of recent nieuws.

  3. Begin een gesprek

    Een gesprek aangaan helpt bij het opbouwen van relaties. Ook vergroot je zo je netwerk en bedrijfscommunity. Stel vragen die mensen uitnodigen voor een goed gesprek. Vergeet niet om op opmerkingen te reageren, dat is natuurlijk goed voor je engagement.  

  4. Maak het persoonlijk

    De echt knallende LinkedIn posts hebben altijd iets met elkaar gemeen, namelijk originaliteit en eerlijkheid. Maak jouw content dus menselijk en durf kwetsbaar te zijn. Dat is waar LinkedIn leden van smullen.

  5. Bied relevante informatie

    Of je nu een persoonlijke overwinning, productlancering of andere bedrijfsinformatie deelt, zorg ervoor dat je netwerk deze informatie kan toepassen in hun dagelijks werk.

Wij bij Fingerspitz zijn heel blij met deze nieuwe advertisingmogelijkheid. Een echte kans om je merk nog sterker in de zakelijke markt te zetten!